وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه و تجویز داروی ویتامین D برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در بررسی‌های مختلف متوجه شدیم در مدت 10 سال گذشته کمبود این ویتامین در مردم 6برابر افزایش یافته بنابراین به همه افراد بالای دو سال در کشور به صورت رایگان قرص ویتامین D می‌دهیم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه و تجویز داروی ویتامین D برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: در بررسی‌های مختلف متوجه شدیم در مدت 10 سال گذشته کمبود این ویتامین در مردم 6برابر افزایش یافته بنابراین به همه افراد بالای دو سال در کشور به صورت رایگان قرص ویتامین D می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر روز دوشنبه در آیین افتتاح همزمان 180 باب خانه بهداشت در آذربایجان غربی افزود: این قرص 50 هزار واحدی و به صورت قرص مرواریدی است که در برنامه کشوری به افراد بالاتر از 12 سال هر ماه یک قرص و به دو تا 12 ساله‌ها هر دو ماه یک قرص داده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه 20 هزار خانه بهداشت پیش از دولت تدبیر و امید در کشور وجود داشت، اظهارکرد: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید و توجه ویژه این دولت به مقوله سلامت و بهداشت و درمان، دو هزار و 500 خانه بهداشت نوسازی و بازسازی شده است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اقلام دارویی مورد حمایت دولت از 275 قلم به 465 قلم رسیده است.
هاشمی در خصوص تحولات صورت گرفته پس از اجرای طرح تحول سلامت در آذربایجان غربی گفت: در طول اجرای این طرح به 2میلیون نفر در این استان خدمات بهداشتی ارائه شده است.


وی افزود: در قالب این طرح به 450 هزار نفر در حاشیه شهرهای آذربایجان غربی خدمات بهداشتی درمانی ارائه کرده ایم.
او اضافه کرد: به ازای هر سه هزار نفر، یک نفر مراقب سلامت و هر 45 هزار نفر سه پزشک عمومی در استان مستقر شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: دولت در راستای طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداخت 30 درصدی از جیب مردم و رساندن آن به سه تا پنج درصد، یک هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی هزینه کرده است.


هاشمی افزود: برای مناطق محروم و روستایی آذربایجان غربی 200 متخصص جذب و برای بهداشت مناطق محروم 700 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: در سایه اقدامات دولت تدبیر و امید، 10 مرکز ام.آر.آی و سی.تی.اسکن در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.


او اظهارکرد: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید سه هزار نفر نیز جذب دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی شده اند.
در این مراسم، با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و برنامه تامین و گسترش مراقبت های اولیه بهداشتی و خدمات نوین سلامت در حاشیه شهرها و سایر مناطق شهری آغاز شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha