یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع کمبود پزشک در تخصص آنکولوژی بود که توسط رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد مطرح شد.

حمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به اقدامات بهداشتی درمانی دانشگاه آزاد بروجرد

سلامت نیوز:نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حواشی جالبی همراه بود که ضرب الاجل استاندار به مجموعه استانداری و ابراز تمایل هوشنگ بازوند برای کاشت موسیر از جمله این حاشیه ها بود.

یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه موضوع کمبود پزشک در تخصص آنکولوژی بود که توسط رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد مطرح شد.

یداله ملکی رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد افزود: مرکز بیماری های خاص بروجرد از تجهیزات خوبی برخوردار بوده اما فاقد پزشک داروسازی و آنکولوژی است که در این رابطه نیازمند به کمک دستگاه های ذی ربط استان هستیم.

وی با بیان اینکه تنها دانشگاه علوم پزشکی می تواند مشکل ما را در این زمینه حل کند، تصریح کرد: هرچه هزینه نیاز است صرف می کنیم و پول می دهیم تا این پزشک ها را برای مرکز بیماری های خاص بروجرد فراهم کنیم.

استاندار لرستان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خواست تا در این مورد با دانشگاه آزاد همکاری کند که کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: در کل استان دو پزشک آنکولوژی وجود دارد و نمی توانیم یک پزشک را به بروجرد اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز استان هرساله نیروهای علوم پزشکی در سطح استان تقسیم می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر مراکز خودمان با کمبود پزشک و مشکل مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد به عرصه هایی ورود می کند که مربوط به آن نیست، افزود: دانشگاه آزاد یک مرکز مجهز دندانپزشکی در بروجرد راه اندازی کرده و این در حالیست که این مرکز حتی یک عضو هیئت علمی ندارد.

ساکی با بیان اینکه وادی که به آن ورود شده وادی دانشگاه آزاد نیست، تصریح کرد: تخصص انکولوژی شدیدا کم است و الان با بحران در این مورد مواجه هستیم.

وی یادآور شد: مراکز دولتی و بیمارستان های خودمان با کمبود این تخصص مواجه هستند و نمی توانیم نیروهای خود را به سایر مراکز بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha