پژوهش جدیدی كه در آمریكا انجام گرفته نشان داد: فقط 20 تا 40 دقیقه پیاده‌روی می‌تواند خطر مرگ و میر را در مردان سالمند تا 50 درصد كاهش دهد.

محققان در مقایسه نرخ مرگ ومیر بین مردان 70 تا 92 ساله كه زندگی بی‌تحرك دارند با مردانی كه در همین گروه سنی در سطوح مختلفی از فعالیت‌های تناسب اندام حضور دارند، دریافته‌اند كه در ازای هر دو دقیقه پیاده روی، نرخ مرگ ومیر تا 10 درصد كاهش پیدا می‌كند.

دكتر پیتر كوكینوس از مركز پزشكی امور گیاه خواران در واشنگتن و پالوآلتو در كالیفرنیا در این تحقیق متذكر شد: پیام كلی این است كه هرچند افزایش سن و مرگ اجتناب ناپذیر است اما می‌توان نرخ آنها را با حفظ یك الگوی ساده زندگی فعال و دارای تحرك كاهش داد.

وی تصریح كرد: هرچند نمی‌توانم تضمین كنم كه ورزش منظم عمر شما را افزایش می دهد اما می‌توانم اطمینان داده و با یقین بگویم كه زندگی را به سالهای عمر شما خواهد آورد.

شرح این یافته در كنگره انجمن اروپایی كاریولوژی در بارسلون ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، پیاده روی ورزشی آرام و كم فشار است كه می‌تواند به شما برای سلامت جسمی و تناسب اندام كمك كند. در هنگام پیاده روی بدن در یكی از طبیعی‌ترین حالتهای خود قرار دارد. این ورزش ساده و مطمئن است كه نیازی به تمرین نداشته و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

هنگام پیاده روی بدن وزن خود را تحمل می‌كند و این حالت گاهی به عنوان تمرین استقامتی در نظر گرفته می‌شود.

فواید پیاده روی هم چنین شامل افزایش تناسب سیستم قلبی عروقی، كاهش خطر بیماری قلبی و سكته، بهبود حالت‌هایی چون پرفشاری خون، كلسترول بالا، درد عضلات و مفاصل یا سفتی آنها و بهبود دیابت، قوی‌تر شدن استخوانها و بهبود تعادل، افزایش قدرت و استقامت عضلات و كاهش چربی‌های بدن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha