قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: مرحله سوم طرح تحول سلامت هزینه سنگینی به دولت تحمیل کرد و تعرفه‌ای که در 15 تا 20 سال باید زیاد می‌شد یک شبه زیاد شد، بنابراین نرخ تعرفه‌های درمانی باید تا 10 سال آینده فریز شود.

تعرفه‌های درمانی تا ۱۰ سال آینده باید فریز شود

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: مرحله سوم طرح تحول سلامت هزینه سنگینی به دولت تحمیل کرد و تعرفه‌ای که در 15 تا 20 سال باید زیاد می‌شد یک شبه زیاد شد، بنابراین نرخ تعرفه‌های درمانی باید تا 10 سال آینده فریز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد شریفی‌مقدم ،‌ گفت:‌ در بحث خدماتی که در سطح جامعه به مردم ارائه می‌شود همه ساله بر اساس نرخ تورم، درصدی افزایش می‌یابد و این اتفاق در مورد خدمات درمانی و پزشکی نیز رخ می‌دهد با این تفاوت که این خدمات حیاتی و حساس‌تر هستند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر افزایش خدمات درمانی غیرمعقول باشد، بار زیادی به نظام سلامت و دولت وارد می‌کند و برای مردم پرداختش سخت می‌شود.

شریفی‌مقدم گفت:‌ در مرحله سوم طرح تحول سلامت به بهانه واقعی کردن تعرفه‌ها، نرخ تعرفه‌ها تا 380 درصد افزایش یافت. به طور مثال تعرفه‌ای 50 درصد، تعرفه‌ای 200 درصد و تعرفه‌ای تا 380 درصد گران شد که به طور متوسط افزایش 200 درصدی را داشت.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت:‌ علاوه بر افزایش دو برابری نرخ تعرفه‌ها، تعرفه‌گذاری جدید هم داشتیم به طوریکه 1700 خدمت جدید به مجموعه تعرفه‌های قبلی اضافه شد و از طرفی خدمات القایی باعث شد هزینه‌های سنگینی به بیمه‌ها و مردم وارد شود.

 وی ادامه داد: بنابر این افزایش بیش از دو برابری تعرفه‌ها را داشته‌‌ایم و مرحله سوم طرح تحول سلامت هزینه سنگینی به دولت تحمیل کرد که بیمه‌ها توان پرداخت آن را نداشتند و در نهایت به دلیل عدم توانایی بیمه‌ها معوقه‌های 8 تا 10 ماهه در پرداختی کارکنان بیمارستان‌های دولتی ایجاد شد.

شریفی‌مقدم افزود: در روند معمولی با توجه به نرخ متوسط تورم که 15 درصد است تعرفه های درمانی باید 10 تا 15 درصد افزایش می‌یافت. در حالی که در سال گذشته تعرفه یک خدمت 200 درصد اضافه شده است. به عبارتی تعرفه‌ها تا 20 سال آینده افزایش یافته اند.

وی گفت:‌ پول افزایش 20 سال آینده نرخ تعرفه را امروز از دولت و مردم می‌گیرند در حالی که متوسط حقوق کارمندان در سال‌های گذشته 8 تا 14 درصد گران شده است وقتی که تعرفه اینگونه افزایش می‌یابد نرخی که در طول 15 تا 20 سال باید زیاد می‌شد را یک شبه زیاد کرده‌اند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: اکنون تعرفه‌ها با افزایش 200 درصدی یا به قول خودشان 130 درصدی تا 10 سال آینده نباید افزایشی داشته باشد و اعتراض اکنون نظام پزشکی، زیاده‌خواهی این گروه سیری‌ناپذیر است.

شریفی‌مقدم گفت: همین افزایش نامعقول تعرفه‌ها باعث پرداخت‌های چند ده‌ میلیونی و چند صد میلیونی پزشکان شده است اگر واقعی بود نیازی به این پرداخت‌ها نبود به نظر می‌رسد نرخ تعرفه‌های درمانی باید تا 10 سال آینده فریز شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha