سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 184203

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات 31 مه 2016 برابربا 11 خرداد ماه جاری گفت سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان شش میلیون نفر را می گیرد.

دخانیات عامل مرگ سالانه 6 میلیون انسان

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات 31 مه 2016 برابربا 11 خرداد ماه جاری گفت سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان شش میلیون نفر را می گیرد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
سیگار و سایر محصولات دخانی سالانه جان شش میلیون نفر را می گیرد. آرمان سوم توسعه پایدار به دنبال "تضمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمامی گروه های سنی" است. دولت ها به عنوان بخشی از آن رویکرد، متعهد شده اند اجرای کنوانسیون سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات را به منظور کاهش تعداد مصرف کنندگان توتون و تنباکو تقویت کنند.
 
سازمان ملل متحد امسال در روز جهانی بدون دخانیات حمایت خود را در جهت ابزاری به نام بسته بندی ساده محصولات دخانی به کار می گیرد که اثربخشی آن در کاهش تقاضا ثابت شده است. همان گونه که در معاهده کنترل دخانیات سازمان ملل مطرح شده است، این امر شامل محدود یا ممنوع کردن استفاده از نشان، رنگ، تصاویر نام تجاری یا هر نوع  اطلاعات تبلیغاتی به غیر از نام تجاری و محصولی است که با رنگ و اندازه حروف (فونت) استاندارد نشان داده شده است.
 
مصرف دخانیات یکی از دلایل عمده بیماری های قابل پیشگیری غیرمسری شامل سرطان، بیماری های قلبی و ریوی است. دخانیات درآمد با ارزش خانوار را کاهش می دهد. بسته بندی ساده، جذابیت محصولات دخانی را کم، تبلیغ و ترویج آن را ممنوع، برچسب زدن گمراه کننده را محدود می کند و کارایی هشدارهای سلامتی را افزایش می دهد.
 
در روز جهانی بدون دخانیات از دولت های سراسر جهان می خواهم برای بسته بندی ساده مهیا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha