دکتر ربابه شیخ الاسلام:انتخاب تغذیه مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌تواند کاهش دهنده بسیاری از بیماری‌ها در سنین بالا باشد و از مصرف هزینه‌های بسیاری پیشگیری کند.

دکتر ربابه شیخ الاسلام مدیر موسسه تغذیه، سلامت و توسعه در گفت وگو با ایسنا گفت: انتخاب تغذیه مناسب برای کودکان و نوجوانان می‌تواند کاهش دهنده بسیاری از بیماری‌ها در سنین بالا باشد و از مصرف هزینه‌های بسیاری پیشگیری کند. به عنوان مثال برای یک جراحی قلب و استفاده از روش‌های نوین درمانی برای یک بیمار قلبی حدود 10 تا 20 میلیون تومان هزینه به هر خانواده تحمیل می‌شود. بنابراین بهتر است خانواده‌ها از دوران کودکی فرزندان خود را به خوردن غذای سالم، فعالیت بدنی و دوری از دود سیگار و مواد مخدر و آسیب‌رسان به سلامت سوق دهند.

عضو کمیته علمی کنگره سلامت خانواده تصریح کرد: در بسیاری از کشورها مواد غذایی به صورت فله‌ای به دست مصرف کننده می‌رسد که این خود می‌تواند احتمال آسیب به ماده غذایی و وجود میکروب باکتری در غذا را افزایش دهد.

وی افزود: مواد غذایی باید علاوه بر ظاهرسازی و عاری از میکروب، دارای باطن و ساختی سالم نیز باشند که برچسب‌های تغذیه‌ای شامل اطلاعات کامل ماده غذایی می‌توانند در انتخاب ماده غذایی سالم کمک شایانی به مصرف کننده داشته باشند.

وی تاکید کرد: اطلاعات برچسب‌های تغذیه‌ای باید از طرف کمیته‌ای علمی تحت نظر مسئولین سلامت یا موسسه استاندارد انتخاب شود و با توجه به میزان سواد علمی جامعه مصرف کننده ساده و قابل فهم باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت غذایی نیز جهت کاهش بیماری‌ها و افزایش سطح سلامت جامعه اقدامات فراوانی انجام می دهد که تولید غذاهای کم چرب، کاهش چربی‌های اشباع شده و استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی بی‌خطر از جمله آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha