معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به خطرات سلامتی استفاده از رژ لب های فله ای و ارزان قیمت گفت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی، حتما به پروانه ای که توسط سازمان غذا و دارو به محصولات داده شده توجه کنند و این محصول آرایشی را از فله فروشی ها خریداری نکنند.

گول ارزانی را نخورید، رژ لب‌های فله ای خطرناکند

سلامت نیوز: معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به خطرات سلامتی استفاده از رژ لب های فله ای و ارزان قیمت گفت: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی، حتما به پروانه ای که توسط سازمان غذا و دارو به محصولات داده شده توجه کنند و این محصول آرایشی را از فله فروشی ها خریداری نکنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مصطفی اسماعیلی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: در مورد رژ لب های تولید داخل، ما باید پروانه ساخت بدهیم و در مورد ورود رژلب های وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا داشته باشند و مردم نیز در خرید باید به این نکات توجه کنند.

وی تاکید کرد: مکان هایی که این لوازم آرایشی را عرضه می کنند باید از صنوف مربوطه مجوز لازم را گرفته باشند. فروشندگانی که با مجوز هستند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اما کسانی که مجوز ندارند، یا رژ لب ها را فله ای می فروشند، به شکل غیر قانونی مبادرت به فروش این محصولات می کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه استانداردهای خاصی برای تشخیص سلامت رژ لب وجود دارد خاطر نشان کرد: استانداردهای ما استاندارد های بین المللی است و طبق منابع معتبر اداره کل نظارت و  ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی عمل می کنیم. ما تنها محصولاتی را تایید می کنیم که مجوز آن را صادر کرده ایم، اما محصولاتی که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند به هیچ عنوان تایید نمی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در مورد ورود قاچاق این نوع رژ لب های فله ای اظهار نظر کند، عنوان کرد: در سطح عرضه ما بازرسی های مشترکی با سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات داریم و با مکان هایی که به شکل غیر قانونی اقدام به فروش فله ای این کالاها می کنند، برخورد می کنیم.

این مقام مسئول درباره خطرات این رژ لب های فله ای و بدون مجوز گفت: این محصولات می توانند عوارض مختلفی را با خود به همراه داشته باشند، از جمله داشتن رنگ های غیر مجاز، آلاینده های غیر مجاز و عوارض میکروبی که می تواند بیماری های مختلفی را در پی داشته باشد.

اسماعیلی گفت: ما رژ لب های فله ای را تایید نمی کنیم، بلکه تنها محصولاتی را تایید می کنیم که یا پروانه ساخت و یا پروانه واردات از ما گرفته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha