نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم از دولت درخواست کرد تا با تزریق اعتبار تحولی در صنعت داروسازی کشور ایجاد کند.

تحول در صنعت دارو نیازمند تزریق اعتبار

سلامت نیوز: نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم از دولت درخواست کرد تا با تزریق اعتبار تحولی در صنعت داروسازی کشور ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز، حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دولت برای تحول در صنعت داروسازی باید اعتبارات ویژه‌ای به وزارت بهداشت اختصاص دهد، افزود: واقعیت آن است که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو این آمادگی را دارد تا در صورت کمک دولت در صنعت دارو به خودکفایی برسد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمک دولت به صنعت دارو باعث می شود در زمینه صادرات این محصول نیز گام‌های موثرتری برداشته و در نهایت به چشم انداز مطلوبی در منطقه دست یابیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: امروزه مشکلات موجود در صنعت دارو آن است که فرانشیزی که در ازای دارو از بیماران دریافت می شود بالا است در این میان دولت، شرکت های داروسازی را مجبور می‌کند تا قیمت های خود را پایین نگه دارند که در این شرایط داروی تولید داخل برای شرکت های داروسازی مقرون به صرفه نیست و لذا این شرکت ها نمی توانند با کشورهایی که داروهایی خارجی رقابت داشته باشند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد دارو باید به قیمت واقعی عرضه شود اما دولت به آن یارانه دهد تا فشاری به مردم تحمیل نشود و پرداخت نیز از جیب مردم کاهش یابد تا شرکت‌های دارویی بتوانند رقابت سالمی داشته باشند و کیفیت مواد اولیه داروهایی که از خارج به کشور وارد می شود همان کیفیتی باشد که مورد استفاده کشورهای اروپایی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حمایت از شرکت های دارویی ما را یک قدم به خودکفایی دارو نزدیک تر می کند بر این اساس دولت باید با تزریق اعتبار زمینه تحول در صنعت دارو را در کشور فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha