کودکان بیش‌فعال می‌توانند زندگی اطرافیان‌شان را به خاک سیاه بکشانند.

داروهای مختلفی برای کنترل بیش‌فعالی کودکان توصیه می‌شود اما مركز اطلاعات دارویی ایران پیشنهاد می‌کند والدین برای كاهش بیش‌فعالی كودكان، مولتی‌ویتامین‌های حاوی امگا 3 را به آنها بدهند. البته هر مولتی‌ویتامینی را نمی‌توان به خورد کودکان داد. اغلب سن كودك روی برچسب مولتی ویتامین‌های ویژه كودكان ذكر می‌شود. طعم دلپذیر، اولین ویژگی یكمولتی ویتامین مناسب برای كودكان است تا كودك به مصرف آن ترغیب شود.

به‌طور كلی مصرف مولتی ویتامین‌های جوشان یا جویدنی برای كودكان راحت‌تر است. به‌منظور رشد و تكامل فیزیكی كودك باید مولتی‌ویتامین‌هایی را انتخاب كرد كه حاوی تركیباتی از جمله زینك و ویتامین D باشند. این تركیبات برای رشد قدی و استخوانی ضروری است.

همچنین وجود امگا 3 در مولتی ویتامین مخصوص كودكان یك برتری به‌شمار می‌آید چراكه در رشد، ‌تكامل و عملكرد مغز كودك موثر بوده و به افزایش قدرت تمركز و یادگیری آنها كمك می‌كند. برای كاهش بیش‌فعالی كودكان نیز مصرف مولتی ویتامین‌های حاوی امگا 3 پیشنهاد می‌شود.

چنانچه مولتی‌ویتامین كودكان دارای تركیباتی نظیر سلنیوم، زینك و ویتامین C باشد به تقویت سیستم ایمنی كودك كمك كرده و وی را در برابر بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی و اسهال مقاوم‌تر می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha