چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 18426

وزیر بهداشت عنوان كرد: ایران چهارمین كشور بلاخیز در منطقه و یكی از 10 كشور بلاخیز جهان است كه 30 حادثه طبیعی در آن اتفاق می‌افتد.

 مرضیه وحیددستجردی سه‌شنبه 24 آذر در افتتاحیه چهارمین كنگره پزشكی بین‌المللی بهداشت،‌ درمان و مدیریت حوادث و بلایا با بیان اینكه بسیج جامعه پزشكی برحوادث و بلایا و خدمات بهداشت و درمان و پیشگیری از حوادث و بلایا همیشه پیشتاز بوده است، گفت: بسیج جامعه پزشكی تلاشهای زیادی كرده و سلامت و تندرستی مردم كشور مدیون تلاش بسیج بوده است.

وی با بیان اینكه بسیجیان با حضور در مناطق محروم و ویزیت بیماران نقش ارزنده‌ای داشته‌اند، اظهار كرد: بسیج جزو ارگان‌هایی بوده كه نقش اول را در واكسیناسیون عمومی داشته است.

دستجردی با بیان اینكه خوشبختانه در پیشگیری از حوادث طبیعی پیش قدم هستیم، گفت: این سمینار موجب می‌شود خودمان را در برابر بحران‌ها آماده كرده و نیروهای متناسب با اولویت‌هایی كه ممكن است در حوادث و بلایای طبیعی اتفاق بیفتد را تربیت كنیم.

وی وزارت بهداشت را متولی سلامت مردم در كشور دانست و افزود: در حوادث غیرمترقبه دو عامل سلامت و امنیت مهمترین عواملی هستند كه باید توجه شود. اما مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی اهمیتش به اندازه سلامت و امنیت مردم است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه در مواقع بحرانی باید با هماهنگی عمل كنیم، گفت: در حادثه زلزله بم كارهای فراوانی و خدمت رسانی خوبی انجام شد اما یكسری مشكلات در خدمت رسانی وجود داشت كه با استفاده از تجربیات زلزله بم توانستیم در زلزله لرستان با كمترین عارضه و مشكل روبرو شویم.

دستجردی با بیان اینكه بسیج جامعه پزشكی و همه دستگاه‌های همكار و ذیربط فعالیت‌های خوبی در خصوص پیشگیری از حوادث و بلایا و خدمت رسانی داشته‌اند، یادآور شد: با انجام مانورهای نظامی، میدانی و علمی می‌توانیم آمادگی لازم برای بحران‌ها به وجود آوریم.

وی كشور ایران را كشور ژئوپلتیك دانست و گفت: به این علت ممكن است حوادثی چون جنگ و ترور اتفاق افتد كه پدافند غیرعامل نقش خوبی دارد و باید در تمام نقاط كشور و با استفاده از دستگاه‌های مختلف از پدافند غیرعامل استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha