مشاور وزیر بهداشت گفت: چون مسیر اثبات علت مرگ ناشی از ابتلا به آنفلوانزای A طولانی است و همچنین موارد ابتلا نیز کاهش یافته است تصمیم گرفته شد آمار این بیماری در کشور ماهانه اعلام شود.

دکتر عباس زارع نژاد در خصوص تصمیم وزارت بهداشت برای اعلام موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری آنفلوانزای A در کشور به مهر توضیح داد: مواردی از 140 مورد فوت ناشی از آنفلوانزای A در کشور به علت بیماریهای زمینه ای بوده است و آنفلوانزای A باعث مرگ این بیماران نبوده است.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت تا نیمه اول آذر امسال 140 شهروند ایرانی در اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای A جان خود را از دست داده اند و 3762 نفر نیز مبتلا بوده اند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به توصیه سازمان جهانی بهداشت برای بررسی علت فوت بیماران مبتلا به آنفلوانزای A  گفت: در مواردی که بیمار مبتلا به آنفلوانزای A دچار بیماریهای زمینه ای است و فوت می شود نباید در آمار مربوط به آنفلوانزای A ثبت شود.

زارع نژاد با عنوان این مطلب که پروسه آزمایش علت فوت بیماران مبتلا به آنفلوانزای A بیش از یک هفته زمان می برد افزود: بعد از بازگشت حجاج به کشور و کاهش موارد ابتلا به این بیماری در کشور نگرانیهای ناشی از این بیماری فروکش کرده است و بر همین اساس وزارت بهداشت تصمیم گرفت این آمار ماهانه اعلام شود.

مشاور وزیر بهداشت همچنین به اجرای چنین پروسه ای در برخی کشورهای منطقه " امرو" اشاره کرد و گفت: برخی از این کشورها آمار خود را هر چهار ماه تا 8 ماه اعلام می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha