سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

اعتیاد به تلفن همراه و بازی های موبایلی خبر تازه ای نیست.اما هربار با برنامه تازه ای اوج می گیرد. در این میان بازی های بسیار ساده ای وجود دارند که مخاطبان زیادی را معتاد کرده اند.

اعتیاد آورترین بازی موبایلی کدامند؟

سلامت نیوز: اعتیاد به تلفن همراه و بازی های موبایلی خبر تازه ای نیست.اما هربار با برنامه تازه ای اوج می گیرد. در این میان بازی های بسیار ساده ای وجود دارند که مخاطبان زیادی را معتاد کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله مهر، خیل عظیم آدمهای موبایل به دستی که هر روز در خیابان ها و مکان های عمومی می بینیم که دستهایشان را مدام در صفحه تلفن همراهشان بالا و پایین می کنند و حتی ممکن است گاهی زمین بخورند. اعتیاد به تلفن همراه را در اندازه های مختلف در زندگی همه ما نشان می دهد. اما برخی از اپلیکیشن ها و بازی های موبایلی در این اعتیاد سهم بزرگی داشته اند به طوری که حتی علاقمندانشان دچار عارضه های جدی کرده اند. در زیرچند نمونه از این بازیهای ساده اما خانمان برانداز را مرور می کنیم.

Pou «پو»
بازی های اعتیاد آور
بزرگ کردن یک موجود بدقواره مجازی مدتها سرگرمی بسیاری از علاقه مندان به این بازی بود. علاقه مندانی که گهگاه در ساعات مختلف روز با صدای ضعف و گرسنگی آقا یا خانم پو روبرو می شدند و باید برای ساکت شدنش حتی در ساعات شلوغ کاری غذا می دادند.  در زمانی که این بازی میان مردم به شدت میان مردم رونق داشت. محققان فوایدی همچون  کاهش استرس، مسئولیت پذیری و افزایش اعتماد به نفس را از جمله ویژگی های بازی و مراقبت از پو دانستند اما آن را اعتیادآور نیز عنوان کردند. طراح « پول» فردی به نام «پاول سلامه» از لبنان بود که معتقد است ایده این بازی برگرفته از شخصیت خودش است. طراحی که حتی برنامه نویسی درست و حسابی هم بلد نبود اما در نهایت توانست بازی را تولید کند که طرفداران زیادی در دنیا داشته باشد.

۲۰۴۸
بازی های اعتیاد آور
اگر فردی را دیدید  در حالی که تلفن همراه در دستش قرار دارد انگشت شصتش را چندین بار بالا و پایین می کند مطمئن باشید که به بیماری بازی «۲۰۴۸» دچار شده است. این بازی ۲ مگابایتی در همان ثانیه اول شما را معتاد می کند در حدی که تا خسته شدن دستانتان با آن بازی می کنید. بعد از رونق گرفتن این بازی میان مردم روش ها و نکات آن بارها در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دست به دست شد. رکورد زدن در این بازی و مقایسه آن با سایر رقبا یکی از دغدغه های مهم کاربران آن بود.

Fruit Ninja
بازی های اعتیاد آور
ترکاندن میوه های رنگی مدتها خواب و خوراک بسیاری از علاقه مندان به بازی های تلفن همراه را مختل کرده بود. حتی انگشت های سبابه زیادی به خاطر بارها کشیده شدن روی صفحه تلفن همراه و یا تبلت ها به درد آمدند. انواع و اقسام این بازی در برهه ای بارها میان مردم باب شد. در کشور خودمان نیز برگرفته از این بازی تبلیغات تلویزیونی وحتی پلاکاردهای مختلف با موضوع اسراف ساخته شد! محبوبیت این بازی آن را به دومین بازی پرفروش IOS بعد از بازی محبوب انگری برد کرد. طبق گفته هالیوود ریپرتر قرار است به زودی فیلم سینمایی برگرفته از این بازی خوش رنگ و لعاب ساخته شود.

subwaysurf
بازی های اعتیاد آور
از دیگر بازیهای اعتیاد آور تلفن های همراه که علاوه بر کودکان آدم بزرگ های زیادی را هم درگیر خود کرد بازی subwaysurf است که با وجود آنکه چندسال از تولید آن می گذرد هنوز هوادارانی دارد که ساعاتی از روز خود را به این بازی اختصاص می دهند و همچنان منتظر بسته های هیجان انگیز آن هستند. این بازی که در هر سری در یکی از شهرهای معروف جهان را نشان می دهد.

Candy crush
بازی های اعتیاد آور
تقریبا تمام کسانی که اسمارت فون را تجربه کرده اند زمانی هرچند کوتاه به این بازی معتاد شده اند. بازی ساده ای که توانسته مخاطبان زیادی را برای خودش دست و پا کند. گفته می شود بسیاری از طرفداران این بازی کسانی هستند که برای اتلاف زمان خود در وقت های انتظاربه آن پناه می برند.

AA
بازی های اعتیاد آور
دیگر بازی ساده ای که توانست کلی از زمان زندگی مخاطبانش را به خود اختصاص بدهد بازی AA بود. در این بازی شما باید چند خط راست را باید به طرق مختلف و باتوجه به شرایط بازی به دایره وسط صفحه پرتاب کنید. همین بازی ساده در مراحل بالاتر شما را با چالش های زیادی روبرو می کند. اعتیاد به این بازی طرفدارانش را گرد هم جمع می کرد تا فوت و فن های هر مرحله را باهم چک کنند.

Cross road
بازی های اعتیاد آور
شاید باور کردنی نباشد که یک بازی بسیار ساده با گرافیکی شبیه میکرو و سگاهای قدیمی بتواند بیش از ۱۰ میلیون را تنها در آندروید جذب خود کند. داستان این بازی از این قرار است که شما باید از چند خیابان پرخطر که ماشین ها در آن رفت و آمد می کند عبور کنید. به همین سادگی!

Duet
بازی های اعتیاد آور
سرو کله زدن با دو گوی آبی و قرمز به قدری برایتان در این بازی جذاب می شود که به راحتی نمی توانید دست از آن بکشید. این بازی که جایزه بهترین بازی ۲۰۱۳ را در اپ استور دریافت کرده تاکنون توانسته کاربران زیادی در دنیا داشته باشد و اوقات بیکاری آنها را پر کند. اگرچه این بازی در ابتدا سخت به نظر می رسد اما هرچه جلوتر بروید با آن ارتباط برقرار می کنید و حتی از همکاری میان این دو گوی شگفت زده می شوید. موسیقی این بازی آنقدر محبوب و مهیج است که توصیه می شود که کاربران با هدفون بازی کنند.

flow free
بازی های اعتیاد آور
دیگر بازی اعتیاد آور این لیست بازی flow free hsj که تا دوسال پیش ۵۰ میلیون با در مارکت گوگل دانلود شده بود. این در این بازی یک صفحه مربعی شکل وجود دارد ه روی آن نقاط رنگی قرار گرفته اند. شما باید نقاط همرنگ را طوری به هم متصل کنید که یکدیگر را قطع نکنند. چالش های سخت این بازی ساده کاربران حسابی مجذوب کرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha