وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نیازمند جهاد مقاوم سازی مدارس هستیم، گفت: یک سوم مدارس غیر استاندارد هستند و با یک زلزله ۵ ریشتری ممکن است تخریب شوند.

تخریب مدارس با زلزله ۵ریشتری/ نیازمند جهاد مقاوم‌سازی مدارس هستیم

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نیازمند جهاد مقاوم سازی مدارس هستیم، گفت: یک سوم مدارس غیر استاندارد هستند و با یک زلزله ۵ ریشتری ممکن است تخریب شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی اصغر فانی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روزانه به طور میانگین ۷ کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.

وی افزود: از تعداد ۵۰۰ هزار کلاس درس تعداد ۱۰۰ هزار توسط یا با حمایت خیرین ساخته شده است و در حال حاضر تعداد ۲.۵ میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز تحصیل می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار خیرین مدرسه ساز، گفت: مدرسه سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری از شعارهایی است که میان خیرین مدرسه ساز مطرح می کنیم و امروز شاهد حضور حمایت های خیرین در ساخت مدارس، تجهیز و تامین تجهیزات مدارس و هزینه های جاری هستیم.

فانی با اشاره به سیاست های مشارکت جویی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مصادیق مشارکت، حضور خیرین مدرسه ساز، مدرسه یاب و مدرسه دار است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حدود یک سوم فضاهای آموزشی ما از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، به این معنا است که یک زلزله ۵ ریشتری می تواند یک مدرسه را تخریب کند.

وی اضافه کرد: نیازمند یک جهاد مدرسه سازی در مقاوم سازی مدارس هستیم و مشارکت دولت و خیرین می تواند زمینه این جهاد را فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان خیرین تعهد داشته اند، گفت: امسال انتظار داریم این تعهد به هزار میلیارد افزایش یابد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha