رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی تخصصی امروز اعلام می‌شود، 6900 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که 3900 نفر آنها زن هستند.

نتایج اولیه آ‌زمون دستیاری امروز اعلام می‌شود

سلامت نیوز:رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی تخصصی امروز اعلام می‌شود، 6900 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که 3900 نفر آنها زن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد حسین پورکاظمی  با اعلام این خبر افزود: آزمون دستیاری سال 95 در نهم اردیبهشت امسال برگزار شد، حدود 12 هزار پزشک برای ورود به دوره‌های تخصصی در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 6900 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.


وی ادامه داد: اسامی قبول شدگان اولیه آزمون دستیاری که توانسته‌اند از 600 نمره این آزمون حداقل نمره 150را بگیرند امروز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی http://www.sanjeshp.ir اعلام می‌شود.


پورکاظمی گفت: در این پایگاه رتبه و نمره داوطلب اعلام می‌شود و از داوطلبان خواسته می شود که نمره آزمون پیش کارورزی و معدل دوره پزشکی عمومی خود را به دقت وارد کنند.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از امسال برای اولین بار سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان آزمون دستیاری در دوره پزشکی عمومی در قبولی آنان تاثیر دارد و معدل دوره پزشکی عمومی در صورت تاثیر مثبت 15درصد در قبولی داوطلبان اثر خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به اهمیت سوابق تحصیلی و معدل داوطلبان اگر فردی عمدی یا سهوی معدل خود را به اشتباه بالاتر از آنچه بوده، اعلام کند و قبول شود، هنگام ثبت نام در دانشگاه، این اشتباه مشخص می‌شود و قبولی این فرد در آزمون دستیاری ملغی(کان لم یکن) می‌شود.


پورکاظمی ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر در آزمون دستیاری امسال این است که 30 درصد ظرفیت قبولی به ظرفیت بومی مناطق محروم تعلق گرفته است و افرادی که سوابق تحصیلی یا زندگی در یک استان را مطابق آنچه در دفترچه آزمون آمده است، داشته باشند می‌توانند از سهمبه بومی مناطق محروم استفاده کنند.


وی گفت: شرایط استفاده از سهمیه بومی متعدد است به عنوان مثال اگر فردی سه مقطع تحصیلی تا دیپلم را در یک استان بوده باشد یا محل تولد خود و پدر یا مادرش در آن استان باشد، می‌تواند از ظرفیت سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیاری استفاده کند.
پورکاظمی درباره تعداد کل قبول شدگان نهایی آزمون دستیاری نیز گفت: ظرفیت نهایی پس از اعلام ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاههای علوم پزشکی مشخص می شود.


وی ادامه داد: سال گذشته حدود 400 نفر به ظرفیت پذیرش دوره های دستیاری پزشکی اصافه شد. در آزمون سال گذشته حدود 2100 نفر قبول شدند و پیش بینی ما این است که امسال نیز تعداد قبول شدگان نهایی آزمون دستیاری که شهریور اعلام می‌شود، در همین حدود باشد.


وی گفت: از حدود 6900 نفر افرادی که برای انتخاب رشته در آزمون دستیاری مجاز شده اند، 3900 نفر زن و حدود سه هزار نفر مرد هستند.
چهل و سومین دوره آزمون دستیاری صبح روز نهم اردیبهشت سال 95 برگزار شد، حدود 14 هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده بودند که در عمل حدود 12 هزار نفر در جلسه آزمون شرکت کردند.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha