رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور با بیان اینكه بیمارستان‌های شلوغ و پرتردد برازنده كشورمان نیست، گفت: در اوایل انقلاب شاهد حضور پزشكان خارجی از كشورهای عقب مانده به لحاظ بهداشتی درمانی در كشور بودیم. این در شرایطی است كه هم اكنون در ایران به مقوله توریست درمانی می‌پردازند.

سردار نقدی در كنگره پزشكی بین‌المللی بهداشت و درمان و حوادث و بلایا، ‌مدیریت بحران در كشور بلاخیزی چون ایران را حائز اهمیت برشمرد و افزود: زیاده روی در بهره گیری از منابع طبیعی دنیا عاملی برای افزایش تكرار حوادث و بلایای طبیعی به شمار می‌آید.

وی رسیدگی به این حوادث و بلایا را نیازمند مطالبه‌گری اجتماعی دانست و در ادامه برگزاری چنین اجلاس‌ها و ‌همایش‌ها را عاملی برای آشنایی بیشتر دولت و دستگاه‌های مسئول با شرایط بحرانی عنوان كرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور با تاكید بر ضرورت توجه بیشتر به مسئله پیشگیری گفت: پیشگیری از جمله راهكارهایی است كه می‌توان توسط آن به مطالبه‌گری اجتماعی رسید.

سردار نقدی با بیان اینكه نمی‌توان از مدارك پزشكی موجود در گوشه و كنار دنیا در زمینه امدادرسانی در حوادث و بلایای طبیعی كپی برداری كرد، ادامه داد: باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های كشور خود، خدمات لازم را به مصدومان ارائه كنیم.

وی با تاكید بر ضرورت حضور سازمان یافته مردم در حوادث و بلایا بسیج را با جایگاهی ویژه، راهكار مناسبی برای رسیدن به این حضور سازمان یافته برشمرد و افزود: بدین ترتیب در بروز حوادث از سردرگمی‌ها و ایجاد مشكلات جلوگیری می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور با بیان اینكه گروه‌های امدادگر بین‌المللی حضور یافته در زلزله بم از كمك‌های مردمی و نیروهای بسیجی متعجب شده بودند، گفت: در زمان وقوع زلزله نباید زمان طلایی را از دست داد.

سردار نقدی استفاده بهینه از زمان طلایی را مستلزم تمرین پیش از بروز بحران و ارائه مباحث آموزش همگانی به مردم برشمرد و افزود: حین بروز بحران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با مشكل روبرو می‌شود از این رو پیش از بروز حادثه در این باره باید فكری كرد.

وی با تاكید بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده و به موقع به مردم حتی حین بحران افزود: رویكرد سازمان بسیج مستضعفین در دهه چهارم انقلاب مبتنی بر پیشرفت، عدالت، سازندگی و جهاد علمی برای پیشرفت و اعتلای كشور بوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه از این انگیزه حداكثر استفاده شده است، گفت: در دوران هفت سال دفاع مقدس جامعه پزشكی ظرفیت‌های خود را به خوبی به منصه ظهور گذاشت كه از این رو جبهه‌های كاملا استثنایی داشتیم.

وی با بیان اینكه بسیاری از ظرفیت‌های پزشكی پس از جبهه و جنگ به دست فراموشی سپرده شده است، گفت:‌ امروز از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است. در صورت استفاده بسیاری از مشكلات پزشكی حل می‌شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان بر تقدم بهداشت (پیشگیری بر درمان) و توجه ویژه به آن تاكید كرد و یادآور شد: همواره باید درمان بهداشت محور مدنظر باشد كه این از طریق آموزه‌های دینی دست یافتنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha