یک نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی از سوی هیأت وزیران گفت: این میزان افزایش موجب رشد 20 درصدی کسری بودجه بیمه‌ ها می شود.

افزایش10درصدی تعرفه‌های پزشکی منجر به رشد 20 درصدی کسری بیمه‌ها می‌شود

سلامت نیوز:یک نماینده مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی از سوی هیأت وزیران گفت: این میزان افزایش موجب رشد 20 درصدی کسری بودجه بیمه‌ ها می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رسول خضری  با بیان اینکه افزایش تعرفه ‌های پزشکی بازار سلامت را با هرج ‌و مرج مواجه می‌ کند، گفت: باید در ابتدا اعتبارات لازم به منظور افزایش تعرفه های درمانی پیش بینی و سپس سیاست افزایش تعرفه ‌ها اجرا می شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست سازمان های نظام پزشکی و وزارت بهداشت افزایش تعرفه ‌ها تا 20 درصد بوده، اظهار داشت: در این بین سازمان های بیمه گر با توجه به مشکلاتی که دارند با افزایش کمتر از 10 درصد موافق بودند که در نهایت دولت با افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی موافقت کرده است.

وی با اشاره به مشکلات بیمه های درمانی نیز بیان کرد: متأسفانه یکی از مهم ترین مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر سازمان های بیمه گر است، عدم توانایی در پرداخت مطالبات بیمارستان هاست از طرفی در سال جاری اعتبارات بیمه ها افزایش چشمگیری نداشته که این مساله حتما حیات بیمه ها را در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه می کند.

خضری در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت تعرفه های درمانی باید منطقی باشد، تصریح کرد: رشد منطقی بیمه ها یکی از موضوعاتی است که هم در مجلس نهم پیگیری شد و هم اینکه در آینده توسط مجلس دهم پیگیری خواهد شد. ما خواهان رشد منطقی تعرفه ها هستیم که این موضوع به توجه بیمه ها مربوط است و همراهی دولت با بیمه های درمانی در این میان در رشد نظام سلامت اثرگذار خواهد بود.

وی با یادآوری این مطلب که 70 درصد منابع نظام سلامت در اختیار سازمان های بیمه گر است، گفت: چنانچه منابع بیمه ها تأمین نشود نظام سلامت قطعا با مشکل مواجه می شود، البته با توجه به افزایش 10 درصدی تعرفه‌ ها موجب افزایش 20 درصدی کسری بودجه بیمه‌ ها می شود چرا که مصرف نیز بیشتر شده و در این میان مشکلات نیز افزایش می یابد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس دهم همچنین به بدهی دولت به بیمه ها نیز خاطرنشان کرد: حدود یک سال است که دولت نتوانسته بدهی خود را به بیمه‌ ها بپردازد در حالی ‌که اختلاف درآمدی بین پزشکان و پرستاران نیز همچنان وجود دارد و این مسایل همگی به چالش هایی برای نظام سلامت تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha