سخنگوی وزارت بهداشت، از استقرار ۲۴۰ آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و گفت: کل بیمارستانهای دولتی تهران و قم در این ایام آماده باش هستند.

استقرار ۲۴۰ آمبولانس در حرم امام(ره)/آماده باش بیمارستان ها

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت، از استقرار ۲۴۰ آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران خبر داد و گفت: کل بیمارستانهای دولتی تهران و قم در این ایام آماده باش هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی در بازدید از سامانه های بهداشتی درمانی در قرارگاه شهید فهمیده که برای ارائه خدمات به زائرین حرم امام خمینی (ره) در ایام برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال استقرار یافته است، برگزاری این مراسم را میثاق سالانه و تجدید بیعت با ارزش‌هایی که امام در جامعه حاکم کرده اند بیان کرد و گفت: بزرگداشت امام راحل، بزرگداشت انقلاب، جمهوری اسلامی و مردم مسلمان انقلابی است که فرصتی را فراهم می آورد تاخدمتگزاران عرصه سلامت کشور، توفیق خدمت رسانی به زائرین در این ایام سوگواری را داشته باشند.

وی افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته با اقداماتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه انجام داده است، آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام ( ره)  فراهم شده و در برخی شهرستانها و استانهایی که كاروان پیاده زائرین جهت شركت در مراسم سالگرد ارتحال عزیمت کرده اند نیز اقدامات پیشگیرانه نظیر بهداشت آب و غذا، مراکز درمانی و دیگر موارد انجام شده است.

حریرچی با اشاره به مشکلاتی که ناشی از فصل گرما برای زائران ایجاد می شود، گفت: در این خصوص دانشگاه های علوم پزشکی بخصوص در استانهای تهران، البرز و قم اقدامات لازم را جهت پیشگیری از بروز بیماری های معمول برای خدمات ویزیت و بستری صورت داده اند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری سایر دستگاه های مرتبط و مسئولین امنیتی آمادگی لازم جهت مواجهه با مصدومینی که در اثر سوانح و تصادفات در جاده های منتهی به تهران بروز می دهد نیز صورت گرفته است .

وی از استقرار تعداد ۲۴۰ آمبولانس از اورژانس کشور جهت ارائه خدمات به زائرین خبر داد و افزود: به همین تعداد نیز از سایر دستگاه های نظامی و آمبولانس مستقر شده اند و بیمارستانهای صحرایی نیز به تعداد کافی برپا شده است.
حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه، امسال اورژانس هوایی نیز با هماهنگی بیمارستانهایی که پد پروازی بالگرد جهت اورِژانس هوایی دارند، در نظر گرفته شده است، افزود: کل بیمارستانهای استان های تهران و قم در این ایام در حال آماده باش هستند و برخی بیمارستانها نیز به طور خاص جهت ارائه خدمات درمانی تعیین شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری سالگرد رحلت پیشوای مسلمانان جهان و سوگواری از دست دادن این بزرگ مرد فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام راحل براساس تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) پایه‌گذاری نمودند و امیدواریم همچون سالهای قبل برگزاری این مراسم بدون بروز مشکل و حادثه ای آنطوریکه در شان و منزلت زائران حرم مطهر است، برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha