یك چشم پزشك با بیان این كه كج گرفتن سر یكی از مهم‌ترین علل اختلال عضلات چشم است، گفت: گاهی به علت بعضی از بیماری‌ها برای بهتر دیدن، شخص سرش را كج می‌گیرد تا بتواند دید مناسبی داشته باشد.

دكتر احمد عامری، فوق تخصص استرابیسم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه اصلاح چرخش چشم با استفاده از بخیه قابل تنظیم در هنگام عمل جراحی امكان‌پذیر است، گفت: همواره افراد طبیعی برای نگاه كردن به روبه‌رو سر خود را صاف نگاه می‌دارند و چشم‌ها هم بدون انحراف هستند؛ اما گاهی به علت بعضی از بیماری‌ها فرد برای بهتر دیدن، سرش را كج می‌گیرد تا بتواند دید مناسبی داشته باشد. كج گرفتن سر علل مختلف دارد كه یكی از مهم‌ترین علت‌های کج گرفتن سر اختلال در عضلات چشم است.

وی ادامه داد: معمولا رفع اختلال حركت عضلات چشم در بعضی از بیماری‌ها به وسیله عمل جراحی امكان‌پذیر است. یكی از این اختلالات، فلج عصب زوج 4 مغزی است كه اولین بار در سال 1964 توسط دو فرد ژاپنی روشی ابداع شد كه با انجام عمل جراحی روی چشمی كه انحراف دارد اصلاح عارضه كج گرفتن سر تا حد قابل توجهی امكان پذیر شد كه البته دارای محدودیت‌هایی هم بود.

عامری خاطرنشان كرد: در روش اصلاح چرخش چشم با استفاده از بخیه قابل تنظیم درهنگام عمل جراحی، میزان اصلاح انحراف چشم، حتی زمانی كه بیمار تحت بیهوشی قرار گرفته نیز قابل تنظیم است و احتمال نیاز به عمل مجدد را بسیار كمتر از روش‌های دیگر می‌كند. همچنین عوارض آن بسیار كمتر از روش‌های قبلی است؛ به گونه‌ای در این روش میزان اصلاح چرخش چشم بیشتر از سایر روش‌ها امكان‌پذیر می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha