شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 18445

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: از هر 4 ازدواج یكی در آستانه طلاق قرار دارد و ریشه اصلی همسرگریزی و جدایی و طلاق دافعه‌های فكری، كلامی و رفتاری است. همسران خوشبخت و آرامشگر آنانی هستند كه وجودشان پر از جاذبه فكری، كلامی و رفتاری است.

لامعلی افروز افزود: طلاق به عنوان یك آسیب اجتماعی محسوب می‌شود و متأسفانه یكی از آثار شوم طلاق سرگردانی، نگرانی و تعارض‌های روانی فرزند یا فرزندان است كه می‌تواند به صورت‌های مختلف مانند غم زدگی، گوشه‌گیری، خانه گریزی، اضطراب، افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری خود را نشان دهد. از هر 4 ازدواج یكی در آستانه طلاق قرار دارد.

وی گفت: بچه‌ها برای حسن تربیت به سرپرستی مهربان، صبور و پرصلابت نیازمندند. همواره بدسرپرستی به مراتب بدتر از بی سرپرستی است. بدیهی است كه در مراحل اولیه رشد و تربیت بیشترین نقش به عهده مادر است. مادری كه خود از امنیت روانی برخوردار بوده همواره دلی آرام و وجودی آرامشگر داشته باشد و این مقدور نخواهد بود مگر با وجود همسری مهربان و سنگربانی صبور و آرامش بخش.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور اضافه كرد: آنچه كه باید به عنوان یك اصل محوری تربیت مطلوب در ارتباط با وضعیت فرزندان بعد از طلاق این است كه همه سعی و تلاش بر این مبنا باشد كه فرزندان دچار تعارض و دوگانگی نشوند. هرگز در نزد فرزندان از پدر یا مادر بدگویی و انتقاد نكنید و یادتان باشد كه فرزند خردسال شما قاضی نیست كه بین پدر و مادرش به قضاوت بنشیند و حكم صادر كند.

افروز گفت: توصیه جدی این است كه مردان و زنان یعد از طلاق هرگز نسبت به همدیگر در نزد كودك زبان انتقاد نگشایید و بدگوی نكنند بلكه تا آنجا كه برایتان مقدور است، به رغم همه ناراحتی‌ها، گله‌ها و اعتراض‌هایی كه نسبت به هم دارند، از تكریم شخصیت یكدیگر دریغ نورزید. این روش برای وحدت فكری و توحید عاطفی فرزندان و برای حسن تربیت او مناسبتر است. همیشه با زبان تأیید، كلام ترغیب، نگرش مثبت و خوشایند با او سخن بگویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha