دبیر انجمن گوش و حلق و بینی ایران با اشاره به اینکه تعیین تعرفه های بخش خصوصی باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد، گفت: نرخ گذاری غیرمنطقی تعرفه ها به ضرر مردم است.

سلامت نیوز:دبیر انجمن گوش و حلق و بینی ایران با اشاره به اینکه تعیین تعرفه های بخش خصوصی باید به سازمان نظام پزشکی بازگردد، گفت: نرخ گذاری غیرمنطقی تعرفه ها به ضرر مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مسعود قاسمی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد درمان در همه دنیا مطرح است، بیان داشت: بهتر است برای تعیین تعرفه خدمات پزشکی از تجربه کشورهای توسعه یافته استفاده کرده و یک الگوی درست را برای نرخ گذاری تعرفه ها برداشت کنیم.

وی ضمن بیان اینکه در کشورهای منطقه و توسعه یافته نیز بر اساس رشد اقتصادی میزان تعرفه های پزشکی تعیین می شود، افزود: باید بر اساس شاخص های کلان اقتصادی کشور از جمله رشد اقتصادی، تورم، میزان برنامه ریزی و پیشرفت های صورت گرفته در عرصه پزشکی  که مشخص است به تعیین تعرفه ها پرداخته شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه اختیار تعیین تعرفه ها در بخش خصوصی مشخصا باید به سازمان نظام پزشکی داده شود، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی با توجه به آمارها، وضعیت شاخص های اقتصادی و نرخ بخش خصوصی به تعیین تعرفه ها می پردازد و مسایل جامعه و مردم را نیز در نظر می گیرد.

دبیر انجمن گوش و حلق و بینی ایران با اعلام اینکه باید مسئولان به نظام سلامت توجه ویژه ای داشته باشند اذعان داشت: اگر نرخ تعرفه گذاری غیرمنطقی باشد پزشکان نمی توانند تجهیزات خود را به روز کرده و برای ارتقاء سطح علمی خود در کنگره ها شرکت کنند که این به ضرر مردم است.

قاسمی همچنین در خصوص دیرکرد اعلام تعرفه های پزشکی خاطرنشان کرد: این دیرکردها موجب می شود که کیفیت درمان پایین آمده و پزشکان با نوعی دلزدگی خدمات را به مردم ارائه کنند زیرا بخش خصوصی همواره هزینه های خود را به روز کرده و بر اساس نرخ جدید به پرسنل خود حقوق می دهد.

به گفته وی، نباید خدمات جامعه پزشکی با سایر مشاغل مقایسه شود و هر قشری با توجه به نوع خدماتی که در جامعه ارائه می دهد حق الزحمه خود را دریافت کند و با توجه به این که برحسب تورم نرخ ها افزایش می یابد در خصوص تعرفه های پزشکی نیز باید شاهد افزایش نرخ باشیم.

قاسمی بیان داشت: نباید اعتماد مردم را نسب به جامعه پزشکی خدشه دار کرد زیرا برخی جو سازی کرده و خطاهای پزشکی را آن چنان برجسته می کنند که مردم در مراجعه به مراکز درمانی معمولا چندین پزشک را برای ویزیت خود انتخاب می کنند که این خود نوعی هزینه  اضافی بر دوش مردم است .

وی گفت: البته اگر خطایی در درمان بیمار صورت گرفت باید طبق قانون با پزشک مربوطه برخورد شود اما جوسازی کار درستی نیست زیرا پزشکان خدمتگزاران مردم هستند و هدف هر پزشک در درجه اول درمان بیمار است .


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha