شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 18449

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان از فوت دو نفر در این استان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع A خبر داد.

رحیم سروری زنجان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دو مورد مرگ ناشی از بیماری زمینه ای بوده و این بیماران دارای بیماری سرطان و بیماری مزمن تنفسی بودند که دچار آنفلوآنزای نوع A نیز شدند.

وی ادامه داد: در ارتباط با سن آنها بیمار اول در سن کهنسالی و بیمار دوم در سن میانسالی قرار داشتند و مانند سالیان قبل که آنفلوآنزای نوع A شیوع نداشته است به همین نسبت مرگ در بیماری های زمینه ای داشته ایم.

سروری زنجانی افزود: در مورد آنفلوآنزای نوع A انتظار می رود که در سال جاری شش تا هفت موج آنفلوآنزا را داشته باشیم با پیگیری های صورت گرفته و همکاری مردم و آمار گیری های انجام گرفته در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه مهار و کنترل خوبی در ارتباط با بیماری اتفاق افتاده و به لحاظ آماری تعداد موارد مشکوک بیماری آنفلوآنزا حدود 588 مورد بوده و تعداد موارد مثبت قطعی که بستری شدند از ابتدای شروع بیماری یعنی اواسط خردادماه تاکنون 99 مورد بوده است و دو مورد مرگ در این بیماری رخ داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه به مسئولان مساجد، تکایا و هیئتهای عزاداری توصیه کرد با توجه به آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع) و حضور گسترده مردم در این مکانها نسبت به رعایت اصول بهداشتی و توصیه شده در خصوص آنفلونزای نوع A برنامه ریزی و تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha