ترک ناگهاني مصرف قهوه پس از مصرف طولاني مدت باعث ايجاد حساسيت مي‌شود

۱۳۸۸/۰۹/۲۸ - ۱۳:۰۱ - کد خبر: 18455
ترک ناگهاني مصرف قهوه پس از مصرف طولاني مدت باعث ايجاد حساسيت مي‌شود
دکتر سعيد پيروزپناه، دکتراي تغذيه و ژنتيک در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اگر قطع ناگهاني مصرف قهوه پس از يك دوره مصرف طولاني مدت باشد، حساسيت‌هايي در فرد نسبت به کافئين ايجاد مي‌شود که دليل عمده آن افزايش آدنوزين در بدن است.

وي با بيان اينکه به تدريج و با مصرف مجدد قهوه اين حساسيت بهبود مي‌يابد، افزود: کاهش فشارخون، سردرد، احساس عصبانيت و خستگي از جمله علائم آن است.

پيروز پناه در ادامه شدت و ميزان حساسيت در افراد مختلف را متفاوت دانست و تاکيد کرد: در سنين نوجواني احتمال بروز نوع شديد حساسيت‌ها بيشتراست و در مواردي سرگيجه به همراه خواهد داشت.

وي تصريح کرد: مصرف زياد مواد حاوي کافئين برخلاف تصور عامه که آن را آرام بخش مي‌دانند باعث فعال شدن و تحرک بيشتر شده و افزايش کافئين در بدن منجر به افزايش شدت ضربان قلب و افزايش فعاليت ذهني مي‌شود. در موارد شديد حساسيت احتمال خارش پوست، تنگي نفس، تورم صورت و احساس ضعف وجود خواهد داشت.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.81084s, 18q