معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فوت کودک در منطقه پارس جنوبی به دلیل عدم پرداخت هزینه درمانی را تکذیب کرد و گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته چنین کودکی در این منطقه وجود خارجی ندارد و سه بیمارستان فعال در این منطقه موظف به پذیرش رایگان بیماران هستند.

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فوت کودک در منطقه پارس جنوبی به دلیل عدم پرداخت هزینه درمانی را تکذیب کرد و گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته چنین کودکی در این منطقه وجود خارجی ندارد و سه بیمارستان فعال در این منطقه موظف به پذیرش رایگان بیماران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، پنجشنبه هفته گذشته خبری مبنی بر بیماری فرزند یکی از کارگران پارس جنوبی در فضای مجازی منتشر شد که براساس این خبر با توجه به این که پدر کودک قادر به تامین هزینه یک میلیون تومانی برای پذیرش و درمان فرزند نداشت بیمارستان از معالجه خودداری کرده و در نهایت این کودک جان خود را از دست می دهد.

این در حالی است که سید سجاد اقبالی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا این خبر را از اساس کذب دانست و اظهار کرد: سه بیمارستان در منطقه پارس جنوبی داریم که به ترتیب بیمارستان دانشگاهی کنگان، بیمارستان نبی اکرم عسلویه وابسته به سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان توحید در شهرستان جم متعلق به شرکت نفت در این منطقه فعالیت دارند.

وی افزود: طبیعتا با توجه به اینکه بیمارستان‌ کنگان مجری طرح تحول نظام سلامت است براساس وظیفه در هنگام پذیرش بیمار هیچ وجهی از مردم دریافت نمی‌کند و با توجه به نوع دفترچه بیمه‌ای که مراجعان به این بیمارستان دارند تنها بین 3 تا 6 درصد از هزینه‌ها را در هنگام ترخیص از بیمار اخذ می‌کند بنابراین امکان دریافت هزینه در هر خدمتی برای بیمارستان وجود ندارد.

اقبالی یادآور شد: بنابراین اگر در لحظه اول مبلغ یک میلیون تومان از این خانواده خواسته شده باشد به این معناست که هزینه بیمارستان حدود 30 میلیون تومان بوده که این موضوع بسیار دور از ذهن است زیرا در بدو ورود بیماران به این بیمارستان هزینه‌ای از آنان دریافت نمی‌شود و در هنگام ترخیص، دارندگان بیمه شهری 6 درصد و بیمه روستایی 3درصد فرانشیز را پرداخت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در بیمارستان توحید وابسته به شرکت نفت نیز عمدتا از کارمندان خود وجوهی دریافت نمی‌کنند و حتی از کارمندان دیگر نیز براساس بیمه درمانی هزینه دریافت خواهند کرد. همچنین در بیمارستان نبی اکرم عسلویه وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز با توجه به اینکه کارگران و کارمندان این سازمان دفترچه بیمه دارند ارائه خدمات به آنان به صورت رایگان انجام می‌شود بنابراین در این بیمارستان نیز دریافت پول نه از این بچه که از هیچ بچه دیگری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه چنین بچه‌ای در این منطقه وجود خارجی ندارد، افزود: اولین بار که این شایعه در فضای مجازی استان منتشر شد با روسای هر سه بیمارستان صحبت کردم و هم رئیس حراست دانشگاه و تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را روز جمعه به منطقه اعزام کردیم که صحت و سقم این گزارش را بررسی کند که طبق گزارش رسیده چنین بچه‌ای وجود ندارد اما اگر رسانه‌ها و مردم مستندی برای رسیدگی داشته باشند برای بررسی و پیگیری بیشتر آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و برای پیگیری این ماجرا به نوع وابستگی بیمارستان توجهی نمیکنیم زیرا به لحاظ ضرورت و وظیفه قانونی خود که نظارت بر امر درمان است حتما این موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهیم داد.

 براساس اخبار منتشر شده در فضای مجازی علت تعطیلی فاز۱۹ پارس جنوبی درگیری فیزیکی کارگران و حراست بود که عده‌ای را زخمی و روانه بیمارستان و عده دیگری را روانه زندان کرد. علت این درگیری، بیماری فرزند یکی از کارگران بود. بیمارستان معالجه را مشروط به پرداخت یک میلیون تومان می‌کنند و به صورت تلفنی به کارگر اطلاع می دهند. او که ماه ها حقوق طلبکار بود سراغ پیمانکار می‌رود. طبق معمول جواب منفی بود. بیمارستان هم از معالجه خودداری کرده و کودک متاسفانه فوت می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha