: رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: کمبود فضای فیزیکی و نیروی متخصص مهمترین مشکل بخش درمان شهرستان بروجرد است.

مهمترین مشکل بخش درمان بروجرد

سلامت نیوز:  رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: کمبود فضای فیزیکی و نیروی متخصص مهمترین مشکل بخش درمان شهرستان بروجرد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن صیرفی  افزود: کمبود فضای فیزیکی در بروجرد موجب شده تا بیماران در راهروی بیمارستان ها بستری شوند.
وی اضافه کرد: بستری شدن بیماران در راهروی بیمارستان ها زیبنده شهرستان بروجرد نیست زیرا این موضوع منزلت بیماران و خدمت رسانی کادر پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است.


رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: بیمارستان آیت الله بروجردی در سال 1386 توسط اداره راه و شهرسازی کلنگ زنی شد ولی متاسفانه این بیمارستان پس از حدود 9 سال آغاز عملیات احداث، فقط 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی با بیان اینکه فضای درمانی بروجرد پاسخگوی نیاز بیماران نیست، افزود: انتظار می رود با تسریع در ساخت بیمارستان آیت الله بروجردی توسط اداره راه و شهرسازی شاهد کاهش مشکلات درمانی این شهرستان باشیم.


صیرفی اظهار کرد: کادر درمانی بروجرد شامل پزشک، پرستار و بیمار به دلیل فرسودگی بیمارستان ها و کمبود فضا ناراضی هستند.
وی افزود: با توجه به ارتقای علم و تجهیزات پزشکی باید امکانات و زیرساخت های بخش درمان بروجرد نیز به روز شوند تا بیماران تا پایان دوره درمان خود در بیمارستان از آرامش نسبی برخوردار باشند و محیط و کمبود امکانات بر استرس های آنها اضافه نکند.


رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار کرد: بیمارستان 160 تختخوابی آیت الله بروجردی در پنج طبقه با مساحت 19 هزار مترمربع در حال ساخت است که به دلیل داشتن بخش های تخصصی شامل داخلی، جراحی، زنان، زایمان، کودکان و نوزادان می تواند بسیاری از نیازهای عمومی و تخصصی بیماران استان لرستان را برطرف کند.
وی افزود: تاکنون برای ساخت این بیمارستان بیش از 270 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 200 میلیارد ریال دیگر لازم است.
صیرفی گفت: در صورت احداث بخش هایی نظیر MRI اعتبار بیشتری برای تکمیل بیمارستان آیت الله بروجردی نیاز است.


وی افزود: در طراحی این بیمارستان تمام معیارها، استانداردها و ضوابط و مقرارت ساختمان سازی از جمله دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ضوابط بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداردهای کشور در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه روزانه سه هزار بیمار در درمانگاه طرح تحول سلامت بروجرد ویزیت می شوند، گفت: با بهره برداری از کلینیک طرح تحول سلامت نحوه خدمات رسانی به این افراد مطلوبتر می شود.


رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد درخصوص کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در شهرستان بروجرد اظهار کرد: این شهرستان با کمبود 20 پزشک متخصص و فوق تخصص مواجه است.


وی افزود: هم اکنون به 17 پزشک عمومی در 2 بیمارستان چمران و امام خمینی(ره) نیاز است.
وی گفت: در حال حاضر فقط یک پزشک جراح مغز و اعصاب در شهرستان 400 هزار نفری بروجرد وجود دارد و حداقل به سه پزشک متخصص دیگر در این رشته نیاز است.
صیرفی افزود: هم اکنون سه پزشک ارتوپد در شهرستان بروجرد فعالیت دارد که با توجه به حجم بالای کار به 2 پزشک دیگر نیز نیاز است.
وی اظهار کرد: جذب 2 چشم پزشک، تامین پزشک عمومی در بیمارستان ها و تامین پزشک گوش، حلق و بینی از دیگر نیازهای پزشکی بروجرد می باشند.
وی افزود: شهرستان بروجرد در رشته های فوق تخصصی به ویژه خون و سرطان با کمبود جدی مواجه است و این امر موجب شده تا بیماران برای روند درمان خود به شهرهای بزرگ مراجعه کنند.


صیرفی تاکید کرد: رفع کمبود پزشک در زمینه مغز و اعصاب، ارتوپد و طب اورژانس، داخلی، چشم پزشک، قلب و جراح عمومی از اولویت های شبکه بهداشت و درمان بروجرد می باشند که انتظار می رود در آینده نزدیک این کمبودها برطرف شوند.


وی افزود: اکنون 100 پزشک متخصص، 240 پزشک عمومی، 50 دندانپزشک و 40 داروساز در شهرستان بروجرد در حال فعالیت هستند.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد پنج بیمارستان دارد که 2 بیمارستان 70 و 100 سال قدمت آن دولتی هستند.
وی افزود: این بیمارستان ها به دلیل قرار گرفتن بروجرد در جاده ترانزیتی و وقوع تصادفات جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان نیستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha