یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 184599

انتخاب های بشقاب غذایی شما می تواند تاثیرات قوی مثبت و یا منفی روی نتایج ورزش هایی که انجام می دهید داشته باشد.

بهترین غذاها برای افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی

سلامت نیوز:انتخاب های بشقاب غذایی شما می تواند تاثیرات قوی مثبت و یا منفی روی نتایج ورزش هایی که انجام می دهید داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت تغذیه در ورزش یکی از مهمترین مسائلی است که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. یک برنامه ورزشی مناسب و تمرینات سخت به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت شما باشد بلکه کلید به دست آوردن و نگهداری از یک بدن خوش اندام و عملکرد مناسب در تمرینات، ترکیب ورزش منظم و خوردن غذای مناسب در زمان مناسب است.

به گزارش readesrdigestپس مهم است که شما بدانید برای حفظ انرژی، ساخت عضله و بالا بردن سرعت ریکاوری از چه مواد غذایی استفاده کنید.

قهوه: یکی از موثرترین نوشیدنی هایی که مصرف آن قبل از تمرین ممکن است در جریان فعالیت ورزشی نتیجه اش شما را شگفت زده کند چیزی نیست جز یک فنجان قهوه. یکی از مزایای مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن است. مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود. همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سیاه و سفید سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. همچنین، کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

بلغور جوی دو سر: یکی از کربوهیدرات های مفید و پیچیده است و بدن شما به آرامی آن را هضم و به گلوکز تبدیل می کند. فیبر موجود در جوی دو سر یک منبع مفید انرژی محسوب یم شود و شما را قادر به انجام ورزش های طولانی تر و قوی تر می کند. مصرف جوی دو سر یک تا سه یاعت قبل از انجام ورزش های استقامتی طولانی مدت، عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد.

بادام: آجیل هایی مانند بادام حاوی پروتئین برای ساخت و کمک به حفظ توده عضلانی است. بادام همچنین سرشار از چربی های سالم و اسید آمینه آرژین است که باعث بهبود جریان خون در سراسر بدن و در طول تمرینات ورزشی می شود. همچنین ثابت شده کسانی که قبل از تمرینات ورزشی بادام مصرف می کنند، بیشتر از سایرین کالری می سوزانند.

موز: اگر شما برای بیش از یک ساعت ورزش می کنید، برای دریافت انرژی بیشتر باید سراغ خوراکی هایی مانند موز در طول ورزش بروید. موز سرشار از کربوهیدرات و مواد مغذی مانند پتاسیم است که 9 درصد نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می کند. همچنین پتاسیم در طول ورزش مانع گرفتگی عضلانی می شود.

ماست یونانی: دریافت پروتئین کافی برای رشد سلول ‌ها، ساخت عضلات و ترمیم نسوج بدن حیاتیست. ماست یونانی راهی فوق‌ العاده برای تامین پروتئین کافی بدن است، حتی اگر از مصرف غذاهای سنگین مانند گوشت ‌ها اجتناب می ‌کنید. آن را در وعده صبحانه میل کنید و یک مشت گردو و بلوبری به آن اضافه نمایید.

زغال اخته: بعد از ورزش، بدن شما برای پر کردن ذخایر انرژی عضلات و ماهیچه ها نیاز به کربوهیدرات و پروتئین دارد. شما می توانید برای جلوگیری از کوفتگی بدن بعد از ورزش ترکیب زغال اخته به همراه ماست یونانی را امتحان کنید.

شیر کاکائو: یک نیروگاه مواد مغذی و شامل کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. پژوهش ها نشان می دهد که مصرف شیر شکلات به بازیابی سریع تر ماهیچه ها کمک می کند و سرعت سوخت چربی ها و ساخت عضله بیشتر را بالا می برد.

www.rd.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha