یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 184602

شرکت می‌بورن یکی از شرکت‌های سازنده شیشه شیر برای نوزادان، که برخی از محصولات آن نیز در ایران به فروش می‌رسد، اخیرا بیش از ۳هزار مورد گزارش دریافت کرده که مضمون کلی آنها حاکی از آن است که تعداد زیادی از نوزادان و کودکان به‌دلیل نوشیدن از شیشه شیرهای فنجان مانند که سر پستانک آنها دارای فرم قالبی است و به قارچ آلوده شده، دچار حالت تهوع و استفراغ شده‌اند.

جنجال شیشه شیر بیماری‌زا

سلامت نیوز: شرکت می‌بورن یکی از شرکت‌های سازنده شیشه شیر برای نوزادان، که برخی از محصولات آن نیز در ایران به فروش می‌رسد، اخیرا بیش از ۳هزار مورد گزارش دریافت کرده که مضمون کلی آنها حاکی از آن است که تعداد زیادی از نوزادان و کودکان به‌دلیل نوشیدن از شیشه شیرهای فنجان مانند که سر پستانک آنها دارای فرم قالبی است و به قارچ آلوده شده، دچار حالت تهوع و استفراغ شده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، كمیسیون‌های بررسی كننده امنیت تولیدات مصرف‌كننده در آمریكا گزارش داده است پس از دریافت این گزارش‌ها، شركت سازنده تامی تیپی 3.1میلیون از این شیشه شیرها را از بازار جمع‌آوری كرده و به شركت بازگردانده است. براساس این گزارش انواع شیشه‌های طراحی شده برای كودكان 4‌ تا 12‌ماه جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، این شیشه شیرهای فنجان‌مانند به این دلیل كه گفته شده است قارچی كه داخل سرپستانك ایجاد شده عامل بیماری نوزادان است، جمع‌آوری شده است. گزارش شده است كه دست‌كم 70 نوزادی كه از این شیشه شیرهای آلوده به قارچ نوشیده‌اند دچار بیماری شده‌اند. ازجمله عوارض مصرف این شیشه شیرهایی كه در سر پستانك آن قارچ ایجاد شده اسهال و استفراغ عنوان شده است. كمیسیون‌های امنیت تولیدات مصرف‌كننده هشدار داده‌اند‌ این قارچ می‌تواند در نوع جداشدنی این سرپستانك‌ها ایجاد شود. درصورت عدم شست‌وشوی دائمی و خیس ماندن این سرپستانك‌ها شرایط ایجاد قارچ در آنها فراهم می‌شود.

    نحوه تمیز كردن شیشه شیر

وسایل مورد نیاز در تغذیه با شیرخشك را با آب گرم و صابون باید شست. شیشه‌ها، كلاهك سر شیشه‌ها و حلقه‌هایی را كه سر شیشه به شیشه پیچ می‌شوند، باید برس كشید. داخل سر شیشه را به بیرون برگردانید با مقداری نمك و با انگشت خود داخل آن را كاملاً بشویید تا شیری كه در این قسمت ته‌نشین شده است، كاملاً پاك شود.به خاطر جلوگیری از ابتلای نوزاد به اسهال و استفراغ، باید تمام این وسایل را استریل كرد.

    محصولات تامی‌تیپی در ایران

شیشه شیرهای تامی‌تیپی در ایران هم به فروش می‌رسد شیشه شیر پیركس نوزاد 150میل تامی تیپی - ضد‌نفخ، لیوان سوپاپ‌دار دسته‌دار 230میل تامی تیپی، بطری نوشیدنی سوپاپ‌دار كودك تامی تیپی 300میل، قمقمه نی‌دار دوجداره 300میل تامی تیپی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha