یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 184617

نماینده مردم لنگرود در مجلس از افزایش حجم تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی در کشور انتقاد کرد وگفت: برای حفاظت از جنگل های کشور، بسته حمایت از محیط زیست که در مجلس نهم آماده شد در مجلس دهم پیگیری می شود.

سلامت نیوز:نماینده مردم لنگرود در مجلس از افزایش حجم تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی در کشور انتقاد کرد وگفت: برای حفاظت از جنگل های کشور، بسته حمایت از محیط زیست که در مجلس نهم آماده شد در مجلس دهم پیگیری می شود.


مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری روز جهانی محیط زیست درباره وضعیت جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور، گفت: شرایط و فضای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها از زمان تاکیدات مقام معظم رهبری و ورود قاطعانه قوه قضاییه در مقابله با جنگل‌خواری‌ها نسبت به گذشته بهتر و قابل قبول‌تر شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه متاسفانه حجم تخریب جنگل‌ها همچنان بالا است، افزود: متاسفانه این تخریب‌ها در افزایش خسارت‌های مخرب ناشی از سیل نیز به وضوح قابل مشاهده است، هر چند که میزان بارندگی در استان‌های شمالی کشور در مقایسه با سالیان گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اقدامات قاطعانه و برخورد قابل قبول از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حفظ منابع طبیعی و جنگل‌های کشور، تصریح کرد: به طورحتم زمانی که یک جنگل به بهانه‌های مختلف آتش زده یا مورد تصرف برخی افراد برای ساخت وسازهای غیرقانونی قرار می‌گیرد نشان از آن دارد که این موارد در یک شب رخ نداده  و مسئولان مربوطه در این زمینه باید پاسخگو باشند.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه بهترین نگهبان برای حفظ جنگل ها و منابع طبیعی نیروهای مردمی هستند، گفت: به طور حتم سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی باید با فرهنگ سازی و استفاده از مردم در بخش نظارت بر محیط زیست از منابع طبیعی محافظت بیشتری به عمل آورد.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، گفت: طرح چنین موضوعاتی منطقی به نظر نمی رسد، خوشبختانه طی سال های اخیر به حفظ گونه‌های کمیاب و جلوگیری از شکار اینگونه حیوانات و پرندگان توجه بیشتری شده است، البته در برخی شرایط شکارهای غیرمجاز افزایش پیدا کرده که ورود جدی محیط زیست برای جلوگیری از انقراض گونه های جانوری ضروری است؛ اما درخصوص خروج و تجارت غیر قانونی گونه های وحشی به کشورهای دیگر آمارها افزایش چشمگیری را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس دهم با اشاره به آماده‌سازی بسته حمایت از محیط زیست از سوی فراکسیون محیط زیست درمجلس نهم، تصریح کرد: دراین بسته علاوه بر بحث مقابله با آلودگی هوا موضوعات دیگر محیط زیستی نیز گنجانده است که به طورحتم پس از شکل گیری کمیسیون ها و فراکسیون های تخصصی مجلس این بسته در صحن علنی مجلس مطرح می شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha