یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود امروز قبل از آغاز ماه رمضان شرایط تغذیه‌ای خود را تغییر دهند و در صورت ابتلا به سوء تغذیه و یا بیماری شناخته شده مانند دیابت با پزشک متخصص برای روزه‌داری و شرایط آن مشورت کنند.

تدابیر لازم روزه‌داری در ماه رمضان

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود امروز قبل از آغاز ماه رمضان شرایط تغذیه‌ای خود را تغییر دهند و در صورت ابتلا به سوء تغذیه و یا بیماری شناخته شده مانند دیابت با پزشک متخصص برای روزه‌داری و شرایط آن مشورت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمدرضا درستی، با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، گفت: به افراد توصیه می‌شود در این ایام به شدت از مصرف مواد غذایی سرخ شده، فست فودها، ادویه‌ها و غذاهای آماده خودداری کنند.

وی افزود: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود از امروز به هیچ عنوان دوغ و نوشابه‌های گازدار مصرف نکنند و برای تامین آب و مایعات مورد نیاز بدن آب مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، با بیان اینکه به روزداران توصیه می‌شود در ماه رمضان در وعده افطار و سحر تنوع غذایی را رعایت کنند، یادآور شد: افرادی که احساس می‌کنند قادر به روزه گرفتن نیستند باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنند، زیرا این مساله ممکن است نشان از ابتلا به «سوء تغذیه» باشد.

درستی با توجه به شرایط روزه‌داری برای سایر بیماران، گفت: افرادی که به بیماری شناخته شده‌ای مانند دیابت، قلب و عروق، گوارش و ... مبتلا هستند باید قبل از آغاز ماه رمضان با پزشک متخصص خود مشورت کنند و در صورت تائید پزشک روزه بگیرند زیرا ممکن است روزه‌داری شرایط جسمانی آنها را وخیم‌تر کند.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پایان خاطرنشان کرد: در ساعات پایانی روزه‌داری آب و مایعات بدن به شدت کاهش می‌یابد و این امر منجر می‌شود ضربان قلب افزایش یابد که این موضوع باعث تنگ شدن رگ‌ها و افزایش فشار خون می‌شود بنابراین افراد دیابتی و مبتلایان به پرفشاری خون باید قبل از آغاز روزه‌داری با پزشک متخصص خود مشورت کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha