دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 184688

گاهی به دلیل مشکلاتی که داریم خواب به چشممان نمی‌آید. مصرف قرص خواب نیز عوارض جانبی دارد بنابراین تنها و بهترین راهکار، مصرف مواد سالم است که در این مطلب به آن اشاره‌شده است.

نوشیدنی هایی برای درمان بی‌خوابی ‌

سلامت نیوز: گاهی به دلیل مشکلاتی که داریم خواب به چشممان نمی‌آید. مصرف قرص خواب نیز عوارض جانبی دارد بنابراین تنها و بهترین راهکار، مصرف مواد سالم است که در این مطلب به آن اشاره‌شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، البته مشکل بی خوابی علل مختلفی دارد و هرکدام از آن‌ها درمان جداگانه دارد.
*بی‌خوابی:
اختلال خواب باعث می‌شود فرد نتواند راحت به خواب برود و در صورت  موفق شدن ،خواب کوتاهی دارد.به‌طور متوسط 30 درصد  از افراد دچار بی‌خوابی می‌شوند. بی‌خوابی حاد به دلیل کمبود منیزیم اتفاق می‌افتد.منیزیم عضلات را آرام می‌کند تا خواب راحتی داشته باشید.بنابراین قبل از خواب نوشیدنی تهیه شده از کمی کلم‌برگ، کمی اسفناج، سه برگ کاهو،یک عدد سیب سبزوکمی زنجبیل و آب یک عدد لیموترش مصرف کنید.


*آپنه خواب:
با شل شدن عضلات گلو هنگام خواب انسداد به وجود می‌آید و فرد باکمبود اکسیژن از خواب می‌پرد.تولید خلط بیش‌ازحد باعث انسداد گلو و آپنه می‌شود. برنامه غذایی سرشار از فیبر می‌تواند از تولید خلط بکاهد. آبمیوه پر فیبر تهیه‌شده با  چند ساقه کرفس، یک عدد گلابی، دو عدد هویج،کمی زنجبیل و آب یک عدد لیمو مصرف شود.


*بی‌قراری پا:
در این سندروم اغلب  هنگام خواب به‌طور بی‌اختیار دست‌وپا شروع به حرکت می‌کند.این‌یک اختلال عصبی به دلیل کمبود آهن و منیزیم است .
آب‌میوه سرشار از آهن و منیزیم باید مصرف کرد.چند گل‌کلم بروکلی، چند ساقه کرفس ، یک عدد سیب ،آب یک لیمو و مقداری جعفری را باهم مخلوط‌کنید.


*دندان قروچه:
دندان قروچه  در خواب می‌تواند باعث درد فک یا سردرد شود.
این حالت به دلیل کمبود  ویتامین B5،منیزیم و کلسیم به وجود می‌آید.قبل از خواب نوشیدنی حاوی2 عدد هویج،چند ساقه کرفس، مقداری اسفناج،مقداری جعفری، چند تکه آناناس و آب یک عدد لیموترش تهیه و مصرف کنید.

منبع:هلث نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha