دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 184690

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به زمان فعالیت پایگاه‌های انتقال خون پایتخت در ماه مبارک رمضان، گفت: بعد از افطار یا ۶ ساعت بعد از خوردن سحری بهترین زمان برای اهدای خون است.

بهترین زمان برای اهدای خون در ماه رمضان

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به زمان فعالیت پایگاه‌های انتقال خون پایتخت در ماه مبارک رمضان، گفت: بعد از افطار یا ۶ ساعت بعد از خوردن سحری بهترین زمان برای اهدای خون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید مرتضی طباطبایی  در ارتباط با ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در طول ماه مبارک رمضان اظهارداشت: مرکز اهدای خون وصال از ساعت 8 صبح تا 24، مرکز اهدای خون نارمک در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 15 و از ساعت 19 تا 24 همچنین مرکز اهدای خون پیروزی از ساعت 19 تا 24 فعال است.

وی افزود: علاوه بر سه مرکز وصال، نارمک و پیروزی در شیفت کاری شب، مراکز سیار اهدای خون مستقر در محل برگزاری هیأت رزمندگان غرب تهران واقع در خیابان آزادی، ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی از ساعت 19 تا 24 فعال است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد:شهروندانی که می خواهند در روزهای ماه مبارک خون اهدا کنند، می توانند از ساعت 8 صبح تا 15 به مراکز اهدای خون مترو امام خمینی، مترو شهرری، صادقیه، آزادی، میلاد، تجریش و ورامین و یا از ساعت 8:30 الی 15 به مراکز اهدای خون شهریار، شهر قدس در روزهای زوج و رباط کریم در روزهای فرد مراجعه کنند.

طباطبایی با اشاره به اینکه مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدا نسبت به سایر ماه‌ها به نصف می‌رسد، افزود: از آنجایی که عمر پلاکت خون کوتاه است، اهداکنندگان باید مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون را تنها به شب‌های قدر اختصاص ندهند.

وی با بیان اینکه 6 تا 8 ساعت بعد از خوردن سحری بهترین هنگام برای اهدای خون به شمار می‌رود، عنوان داشت: پس از افطار نیز زمان مناسبی جهت اهدای خون است، لذا توصیه می‌شود شهروندان با در دست داشتن کارت ملی جهت اهدای خون در ماه مبارک رمضان اقدام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha