مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش 14 درصدی حقوق مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان این سازمان خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش 14 درصدی حقوق مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان این سازمان خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پانا، سید تقی نوربخش به اعلام جزییات افزایش حقوق مستمری بگیران در سطوح مختلف پرداخت و گفت: در جلسه شب گذشته هیات وزیران دو مصوبه مهم داشتیم که مصوبه نخست افزایش حقوق مستمری بگیران بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: از سوی سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شد افزایش مستمری‌ها در سال 95، 14 درصد باشد که با آن موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس برای حداقل بگیران و سایر سطوح که 30 روز پرداخت حق بیمه دارند، افزایش 14 درصد تصویب شد. علاوه بر حداقل مستمری همواره مزایایی شامل حق خواروبار، مسکن، عائله‌مندی و حق سنوات منظور می‌شود که سرجمع دریافتی یک مستمری‌بگیر را به بیش از 900 هزار تومان می‌رساند.

به گفته نوربخش، ممکن است افرادی باشند که حق عائله‌مندی نداشته باشند و زیر 900هزار تومان دریافت کنند. شب گذشته مصوب شد که حقوق این افراد نیز به بالای 900هزار تومان برسد. کمترین پرداختی ما در سازمان برای مستمریها 864هزار تومان و بیشترین میزان آن هفت برابر حداقل حقوق و دستمزد است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 900هزار مستمری بگیر تأمین اجتماعی وجود دارد، گفت: بارمالی ناشی از افزایش حقوق‌ها، 3400 میلیارد تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: 2 ماه معوقه مستمری‌بگیران در تیرماه و نهایتا مردادماه پرداخت خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha