متخصصان می گویند، مهمترین اقدام در پی نفوذ بخارات مواد شوینده به چشم شست و شوی سریع چشم هاست، چرا که نفوذ بخارات این مواد به چشم خطر بروز کدورت قرنیه و کاهش دید را در پی دارد.

مهمترین اقدام در پی نفوذ بخارات مواد شوینده به چشم شست و شوی سریع این عضو است

به گزارش سلامت نیوز دکترسهیلا فاضل نیا متخصص چشم در این باره به ایسنا، گفت: PH طبیعی چشم4/7 است که تماس چشم با مواد اسیدی و قلیایی باعث تغییر این PH می شود و سوختگی شیمیایی چشم را در پی دارد.

وی با اشاره به این که ترکیبات آهکی از جمله مواد قلیایی و مواد شوینده جزء مواد اسیدی هستند، افزود: مراجعات نشان داده است؛ ورود مواد قلیایی به چشم با عوارض شدیدتری همراه است.

دکتر فاضل نیا به افرادی که در تماس با این مواد هستند توصیه کرد و گفت: اگر افراد به طور دائمی در تماس با مواد قلیایی و اسیدی هستند باید از عینک حفاظتی استفاده کنند.

همچنین، لازم است زنان خانه دار که در حال حاضر مشغول خانه تکانی و در تماس دائمی با مواد شوینده هستند فعالیت های خود را در فضای باز انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین اقدام در صورت مشاهده سوزش، خارش و درد در چشم، شست وشوی داخل چشم با آب است، افزود: در 24 ساعت اول باید شست وشوی چشم به طور مداوم انجام شود و در صورت کاهش دید و احساس درد نیز مراجعه به پزشک ضرورت می یابد.

دکتر فاضل نیا در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که سابقه حساسیت چشمی و یا مصرف داروهای چشمی دارند باید در استفاده از مواد قلیایی و اسیدی دقت بیشتری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha