عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور معتقد است که برگزاری جلسات فرمایشی در وزارت بهداشت، نمی تواند مشکلات جامعه پرستاری را حل کند.

مشکلات پرستاران با جلسات فرمایشی وزارت بهداشت حل نمی شود

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور معتقد است که برگزاری جلسات فرمایشی در وزارت بهداشت، نمی تواند مشکلات جامعه پرستاری را حل کند.

به گزارش سلامت نیوز، دعیر بوعذار در ارتباط با جلسه پرستاری در وزارت بهداشت، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، گفت، تاکنون هیچ دعوت نامه رسمی از جانب وزارت بهداشت دریافت نکرده ام و تنها یک تماس تلفنی از یکی از اعضای هیئت مدیره های شهرستانی کوچک در استان خراسان دعوت نامه رسمی نیست و در تماسی که با دبیر شورای عالی و روابط عمومی سازمان نظام پرستاری داشتم هیچ‌ دعوت رسمی مبنی بر حضور اعضای شورای عالی در این جلسه دریافت نشده است.

وی افزود: باز شدن باب گفتگو بسیار خوب و در زمان حاضر برای پرستاری لازم است اما این گونه دعوت مناسب یک وزارت و دعوت از یک سازمان صنفی نمی باشد.

بوعذار به نامه معاون پرستاری وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: بنده تمام صحبت ها و بیانیه های جناب میرزابیگی را در راستای گفته های وزیر و معاونبن وزارت می دانم، ایشان با اعلام آمار و ارقام ناصحیح در مورد کارانه های ۵ برابری پرستاری باعث می شوند که نوع نگرش جامعه نسبت به خواسته های واقعی پرستاری زیاده خواهی تلقی شود چیزی که وزارت دنبال آن است.

وی ادامه داد: پرستار آکادمیک امروز بیشتر از قبل با چشمانی مطالبه گرانه و دقیق دنبال واقعیت هاست و مسائل را خوب تحلیل می کند و جناب میرزابیگی هر صحبتی که بیان می نمایند به عنوان منتصب وزارت است نه منتخب جامعه پرستاری.

بوعذار به موضوع پرستاران شرکتی اشاره کرد و افزود: در مورد پرستاران شرکتی باید بگوییم بدترین راهی است که تاکنون وزارت بهداشت انتخاب کرده است هر چند به نفع صاحبان این شرکت ها شده و درآمدهای خوبی کسب کرده اند. برای نمونه پرستاران شرکتی در شهرستان ماهشهر پرستاران از سال ۹۳ تاکنون هیچگونه کارانه ای دریافت نکرده اند که این جای بحث دارد چرا که جناب معاون محترم پرستاری همیشه پرستاری را در بهترین شرایط عنوان می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha