حقوقها و رانتهاى صد میلیونى در بخش دولتى را، از درآمدهاى معقول و حتى اندك بخش خصوصى جامعه پزشكى مجزا نمایند و توجه داشته باشند كه چه مفاسدى از وضع قوانین نامناسب در بخش دولتى ایجاد مى شود، نه در بخش خصوصى فاقد امكان استفاده از رانت.

عضو شورایعالى نظام پزشكى:به هر گونه افزایش تعرفه هاى پزشكى معترضم

سلامت نیوز-*دکتر نوید ناصری:با ورشكستگى و تعطیلى مطبها و مؤسسات خصوصى پزشكى، تنها علت مشكلات معیشتى مردم بطور كامل حذف مى شود.

به گزارش سلامت نیوز با شرایط چند ساله اخیر مترتب بر جامعه پزشكى، بدون شك در آینده اى نزدیك شاهد ورشكستگى و تعطیلى قاطبه جامعه پزشكى در بخش خصوصى خواهیم بود.

اگر مسؤلین محترم دلیل خشك شدن دریاچه هاى ارومیه، پریشان و بختگان و ... را از سیاست ورزیهایشان دور مى دانند و به عوامل طبیعى و اقلیمى، افزایش دما و حتى كاهش بارندگى بدلیل بى اخلاقى منتسب مى نمایند، خوشبختانه دلیل ورشكستگى بخش خصوصى در جامعه پزشكى را نه مى توان به شرایط طبیعى و ماوراء الطبیعى منتسب نمود و نه به وضعیت رفتار و اخلاق مردمانمان.


مطمئناً دلیل ورشكستگى و تعطیلى مراكز خصوصى پزشكى را فقط و فقط باید در قانونگذاریهاى عارى از دوراندیشى چه در دولت فعلى و چه دولت قبلى و یا مجلس جستجو كرد.

از حضراتى از جنس جامعه پزشكى نیز كه از ابتداى انقلاب و دوران دانشجویى تا كنون در صدر مسؤولیتهاى كلان كشور قرار داشته اند، انتظار بیشترى نمى رود كه از مشكلات نسلهاى جوان و میانسال جامعه پزشكى در بخش خصوصى بى خبر باشند و نظرات كارشناسى بدهند كه افزایش تعرفه اى لازم نبوده است و كذا و كذا...

لازم است ایشان حقوقها و رانتهاى صد میلیونى مطرح شده در بخش دولتى را، از درآمدهاى معقول و حتى اندك بخش خصوصى جامعه پزشكى مجزا نمایند و توجه داشته باشند كه چه مفاسدى از  وضع قوانین نامناسب در بخش دولتى ایجاد مى شود، نه در بخش خصوصى فاقد امكان استفاده از رانت.

این تفكر رایج كه اعضاء جامعه پزشكى، جامعه اى مرفه هستند كه موظفند جور دولتهاى مختلف را بكشند و به جاى وظیفه اصلى دولتها، یارانه سلامت مردم را از جیب خودشان تأمین كنند، توهمى بیش نیست چرا كه نه اعضاء جامعه پزشكى به چاه نفت وصل هستند و نه حتى شرایط استفاده از پولهاى گم شده نفتى را دارند و نه در گم كردن دكل نفتى دخیل و سهیم بوده اند و نه در واردات پورشه و مازراتى و سنگ پا و ... دخیل بوده اند و نه از معافیت مالیاتى همیشگى بهره مندند و نه از بحرانهاى اقتصادى چند ساله گذشته سودمند شده اند و ....

در ٦-٥  ساله اخیر دیوارى كوتاه تر از دیوارجامعه پزشكى پیدا نشده است كه مجلسها و دولتهاى اخیر، با وضع قوانین پوپولیستى، رسماً كمر به جبران مظالم وارده از سوى جامعه پزشكى به مردم بسته اند.


لطفاً مسؤولین محترم بفرمایند اگر جامعه پزشكى در گذشته، مالى یا حقى را از مردم به زور خورده اند،  باید چه میزان بپردازند و تا كى تحت فشار باشند تا ردّ مظالم به طور كامل صورت بپذیرد و مجدداً تطهیر شوند؟؟!!

جامعه پزشكى با مشاهده تكرار هر ساله سیاست یك بام و دو هواى دولتهاى مختلف با آنها، آهسته آهسته و به اجبار در پذیرفتن تهمت "تنها عامل بدبختى مردم بودن جامعه پزشكى"، متقاعد مى شوند و بهترین كار را پس از ردّ مظالم، بستن مطبها و مراكز پزشكى و اعلام ورشكستگى مى دانند كه ان شاء الله تمامى مشكلات مردم با این سناریو به طور كامل برطرف شود.


امید آن مى رود كه جامعه پزشكى، آخرین قربانى آدرس اشتباه دادن به مردم به عنوان: "زیاده خواهانى كه  عامل بدبختى مردم هستند"، باشد.

*عضو شورایعالى نظام پزشكى كشور، دندانپزشك و متخصص ارتودنسى

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha