جدیدترین آمار منتشر شده از سوی محققان دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه آلاباما و مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا نشان می‌دهد كه نرخ ابتلا به اختلال اوتیسم بویژه در بین كودكان حدود 8 ساله در آمریكا رو به افزایش است.

این آمارها نشان می‌دهد؛ ابتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات رشدی مرتبط با آن در آمریكا شیوع بیشتری پیدا كرده و نرخ نسبی ابتلا به این بیماری در بین اطفال 8 ساله به حدود یك درصد رسیده است.

این پژوهش با همكاری 10 سایت تحقیقاتی دیگر در آمریكا صورت گرفته است. این تحقیق نشان می‌دهد كه از هر 110 كودك 8 ساله آمریكایی، یك نفر به اختلال طیفی اوتیسم مبتلا است.

محققان می‌گویند؛ آمارهای جدید نشان می‌دهد كه نیاز به خدمات اجتماعی و تحصیلی برای كمك به كودكان مبتلا به این اختلال قابل ملاحظه است.

به گزارش ایسنا كودكان مبتلا به اوتیسم در معاشرت و روابط پیچیده نقایص شدیدی نشان می‌دهند.

به گفته محققان؛ ویژگی برجسته و اصلی اوتیسم عبارت است از ناتوانی فرد در برقراری ارتباط با دیگران و موقعیتها كه از سالهای نخست زندگی این ناتوانی آغاز می‌شود.

علائم اولیه اوتیسم در نوزادان متفاوت است و به نظر می‌رسد كه این نوزادان مبتلا نیازی به مادر نشان نمی‌دهند، توان عضلانی ضعیف و سستی دارند و كم گریه می‌كنند، اما ممكن است شدیدا تحریك پذیر باشند. این كودكان در 6 ماه اول زندگی نمی‌توانند به مادر توجه كنند، چیزی را طلب نمی‌كنند، لبخند نمی‌زنند یا در این واكنش تاخیر نشان می‌دهند. آنها به اسباب بازی‌ها علاقه ندارند. در 6 ماه دوم نیز این كودكان بیمارعلاقه‌ای به بازی‌های اجتماعی ندارند، سرد و بی‌روح هستند، ارتباط كلامی یا غیركلامی نشان نمی‌دهند و در مقابل تحریك كم فعال یا بیش فعال هستند.

محققان هم چنین می‌گویند؛ نوزادان پسر بیشتر به این اختلال مبتلا می‌شوند اما علت این امر هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha