سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در برخی عطاری‌ها، داروهایی به عنوان داروی گیاهی ارائه می‌شوند که پایه شیمیایی دارند در حالی که حتی ارائه این داروهای گیاهی نیز در عطاری‌ها ممنوع است و فعالان این حرفه تنها مجاز به ارائه گیاهان دارویی هستند.

در برخی عطاری‌ها اقدامات مغایر با مجوز عطاری انجام می‌شود

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در برخی عطاری‌ها، داروهایی به عنوان داروی گیاهی ارائه می‌شوند که پایه شیمیایی دارند در حالی که حتی ارائه این داروهای گیاهی نیز در عطاری‌ها ممنوع است و فعالان این حرفه تنها مجاز به ارائه گیاهان دارویی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص پلمب برخی از عطاری‌ها اظهار کرد: نظارت بر عطاری‌ها در حال حاضر دو گانه است و وزارت بهداشت در مواردی که ارائه خدمات این مراکز، سلامت مردم را به خطر بیندازد، وارد عمل می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مردم در بسیاری موارد به دنبال طب مکمل هستند و نمی‌توان این تقاضا را نادیده گرفت به همین دلیل باید بر خدمات ارائه شده عطاری‌ها نظارت داشت زیرا در عطاری‌ها هم مانند هر صنف دیگری امکان تخلف وجود دارد و باید توجه لازم در این خصوص انجام شود.

حریرچی گفت: متاسفانه در برخی عطاری‌ها، داروهایی به عنوان داروی گیاهی ارائه می‌شوند که پایه شیمیایی دارند در حالی که حتی ارائه این داروهای گیاهی نیز در عطاری‌ها ممنوع است و فعالان این حرفه تنها مجاز به ارائه گیاهان دارویی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در برخی عطاری‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها همچنان شاهد تخلفات این‌چنینی هستیم که گاهی برای مصرف کنندگان، ایجاد عارضه‌های جدی می‌کند.

حریرچی اعلام کرد: وزارت بهداشت بر اساس تکلیف قانونی خود به عنوان متولی سلامت کشور با ارائه هرگونه خدمات دارویی بدون مجوز که برای مصرف کنندگان مضر باشد، برخورد قانونی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha