دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار معتاد متجاهر از سطح پایتخت جمع آوری شده گفت: حدود 63 درصد معتادان جمع آوری شده شاغل و 52 درصد آنان نیز متاهل هستند.

اکثریت معتادان متجاهر جمع آوری شده در تهران شاغل و متاهل هستند

سلامت نیوز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار معتاد متجاهر از سطح پایتخت جمع آوری شده گفت: حدود 63 درصد معتادان جمع آوری شده شاغل و 52 درصد آنان نیز متاهل هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا محمدرضا آذرنیا روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: 37 درصد از معتادان متجاهر جمع آوری شده نیز بیکار هستند.
«این در حالی است که پیش از این تصور می شد بیشتر معتادان را افراد بیکار تشکیل می دهند و به عبارت بهتر بیکاری از جمله عوامل اصلی اعتیاد است.»
وی تصریح کرد: از پنج هزار معتاد جمع آوری شده حدود 700 نفر کارتن خواب بودند که به مددسراهای شهرداری پایتخت منتقل شدند.
آذرنیا گفت: 178نفر نیز از اتباع خارجی غیر مجاز بودند که به کشورهای خود بازگردانده شدند و حدود 635 نفر از معتادان شهرستانی نیز اکنون تحت درمان هستند و قرار است پس از طی دوره درمانی به خانواده هایشان تحویل داده شوند.
وی خاطرنشان کرد: سه هزار و 825 معتاد نیز در حال گذراندن مراحل سمزدایی و درمانی خود هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه بیشتر معتادان متجاهر جمع آوری شده از سطح شهر تهران در محدوده سنی 39 تا 49 سال قرار دارند تصریح کرد: 15 درصد این تعداد نیز سنی بین 19 تا 29 سال دارند.
آذرنیا از اختصاص اعتباری معادل 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و جمع آوری معتادان تهران خبر داد و گفت: این میزان 50 درصد از کل اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای جمع آوری معتادان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران یادآور شد: چهار دوره سه ماهه برای درمان معتادان متجاهر شهر تهران برنامه ریزی شده که اجرای آن به 200 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد استان تهران داشته و بیش از این نمی تواند هزینه های مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان تهران را تامین کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 16 هزار معتاد متجاهر در استان وجود داشته باشد گفت: سال گذشته تنها 9 هزار و 760 معتاد در استان دوره درمانی خود را گذراندند که این تعداد نیمی از معتادان درمان شده کل کشور است.
آذرنیا یادآور شد: در دو ماه نخست سال جاری 25 مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهر تهران اجرا شده است.
مرحله نخست طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب شهر تهران در دهم آذرماه سال 94 با ابلاغ استاندار و موافقت دادستان تهران توسط نیروی انتظامی در نقاط مختلف پایتخت انجام شد.
این در حالی است که قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران از شهریور ماه سال گذشته به مسئولیت استاندار و با عضویت شهرداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط آغاز به کار کرد و جمع آوری معتادان متجاهر پایتخت به خصوص زنان معتاد یکی از اولویت های آن اعلام شد.

* دستگیری بیش از 15 هزار قاچاقچی مواد مخدر در فروردین 95
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران از دستگیری 15 هزار و 706 قاچاقچی مواد مخدر در فروردین ماه 95 خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.
آذرنیا تصریح کرد: در دو ماه نخست سال جاری هفت هزار و 383 کیلوگرک انواع مواد مخدر کشف شد که این آمار از افزایش 56 درصدی نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha