سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

یک متخصص تغذیه گفت: مادران باردار در صورتی که 3 ماه نخست بارداری خود را پشت سر گذاشته باشند می توانند روزه بگیرند.

توصیه های پزشکی به دیابتی ها در ماه رمضان

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مادران باردار در صورتی که 3 ماه نخست بارداری خود را پشت سر گذاشته باشند می توانند روزه بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سیما تدین متخصص تغذیه گفت: در 3 ماه نخست بارداری به این خاطر که مغر جنین در حال شکل گیری است، توصیه می شود افراد از روزه گرفتن پرهیز کنند.

وی افزود: مادرانی که ماه سوم بارداری خود را پشت سر می گذرانند با رعایت رژیم غذایی مناسب و خوردن تمام مواد مورد نیاز برای بدن می توانند روزه بگیرند.

تدین با تاکید بر لزوم مشورت مادران باردار با پزشکان متخصص خاطرنشان کرد: چنانچه مادر بارداری قصد روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را داشته باشد باید ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کرده و در صورت تایید پزشک، نسبت به روزه گرفتن اقدام کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به فراهم بودن شرایط جهت روزه گرفتن افراد مبتلا به بیماری دیابت اظهارکرد: افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند در صورتی که در فاصله افطار تا سحر مایعات کافی بنوشند می توانند روزه بگیرند البته این بیماران نیز باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

وی در خصوص وضعیت افراد مبتلا به دیابت نوع یک که به آنها انسولین تزریق می شود تصریح کرد: این افراد بهتر است از روزه گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان اجتناب ورزند.

تدین با بیان اینکه « افراد مبتلا به دیابت از پر خوری پرهیز کنند» گفت: بهترین افطار برای بیماران دیابتی، مصرف لبنیات و مواد پروتئینی به همراه نان سبوس دار است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha