سخنگو وزارت بهداشت گفت: پزشکان باید در خصوص تعداد اقلام دارویی و نوع داروی تجویزی در نسخه بیماران توجه ویژه داشته باشند.

نسخه وزارت بهداشت برای نسخه های غیر ضروری پزشکان

سلامت نیوز:سخنگو وزارت بهداشت گفت: پزشکان باید در خصوص تعداد اقلام دارویی و نوع داروی تجویزی در نسخه بیماران توجه ویژه داشته باشند.

ایرج حریرچی سخنگو وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تجویزهای بیش از حد برخی پزشکان برای بیماران گفت: وزارت بهداشت 2 خواهش عمده از پزشکان در زمینه تجویز دارو دارد یکی اینکه داروهای خارجی مشابه داخلی با قیمت بالا که تحت پوشش بیمه نیستند و مطالعات نشان دهنده سلامت و اثر بخشی نمونه داخلی آن هست در اولویت تجویز آنها قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید به توجه بیشتر نسبت مسئله اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه سلامت افزود: استفاده از داروی تولید داخل از لحاظ هزینه ای که برای مردم به همراه دارد بسیار مقرون به صرفه تر از داروهای خارجی است.

حریرچی در بیان دومین خواهش وزارت بهداشت از پزشکان در تجویز دارو برای بیماران عنوان کرد: موضوع دوم تعداد اقلام تجویز شده در هرنسخه است که با وجود اقدامات صورت گرفته در دو دهه گذشته و کاهش 4 به 3 اقلام دارویی تجویز شده در نسخه ها هنوز این مقدار ناکافی است و باید به این حوزه توجه ویژه تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمارهای کشورهای پیشرفته نشان دهنده بهبود 25 تا 75 درصدی بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی بدون تجویز حتی یک دارو است، بیان کرد: با وجود بالا نبودن میزان مصرف دارویی سرانه کشور اما در همین میزان هم اسراف وجود دارد که به اقتصاد مردم و جامعه آسیب می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha