دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹

همه شما ممکن است برای ارتقا سلامتی خود انواع داروها ، کرم ها و درمان های فیزیکی را امتحان کرده باشید. بد نیست این توصیه را هم امتحان کنید.«خوش بین باشید»

به گزارش گروه ترجمه «سلامت نیوز»، پزشکان معتقدند که حتی بیمارانی که نگاه روشن تری به زندگی دارند راحت تر از بقیه می توانند بیماری خود را کنترل کنند. آنها در کشف علت بیماری خود و یا کشف بهترین درمان موفق تر هستند و انگیزه بیشتری برای رعایت دستورات پزشک دارند.

می توان با اطمینان گفت که یافته های پزشکی امروزی  معتقد است که دید روشن و یا به عبارتی خوش بینی تاثیر عمیقی بر سلامتی افراد دارد.

شاید بهتر است مدارک عینی تری مبنی بر صحت این ادعا ارائه شود. طبق یافته محققان خوش بینی احتمال حملات قلبی را تا 16% کاهش می دهد.

همچنین ثابت شده که خوش بینی باعث ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن و مبارزه بهتر با درد و بیماری می شود.

افراد خوش بینی دوران نقاهت و احیا سریع تری بعد از عمل جراحی قلب نسبت به سایرین دارند.

مکانیسم تاثیر خوش بینی بر افزایش و ارتقای سلامتی چندان مشخص نیست. شاید به این دلیل که به طرق مختلفی وارد عمل می شود. برای مثال بعضی از افراد که اظهار خوش بینی می کنند و در واقع این خوش بینی جنبه توجیهی در زندگی و مبارزه طلبی افراد دارد. خوش بینی این گونه افراد باعث می شود که هر گز در اثر اتفاقاتی بد نظیر از دست دادن شغل، درگیری با همسر و یا رویارویی با بیماری ها خود را سرزنش نکنند.

خوش بینی در قالب دیگر می تواند بر نگاه به آینده تاثیر گذار باشد. این که فرد همیشه در انتظار وقوع اتفاقات خوب و خوشایند باشد.

بی تردید همه این نوع نگاه ها که به نوعی نشات گرفته از خوش بینی افراد است می تواند نقش موثری در ارتقای سلامتی داشته باشد.

و اما توصیه آخر:
راز طول عمر افراد در این نکته نهفته است که فرم تفکر خود را باز شناخته  و اصلاح نمایند. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند نوع دیدگاه شما را مشخص کنید. با شناخت تفکرات منفی و ویرانگر ، می توانید شیوه مبارزه با آن و یا جایگزین کردن  آن را نیز بیاموزید.

اما به خاطر داشته باشید که خوش بینی غیر منطقی نیز تاثیر عکس خواهد داشت و در واقع سودی در پی نخواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که اتفاقات ناگوار برای افراد خوش بین نیز پیش می اید.

مهم این است که تنها به نیمه خالی لیوان نگاه نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha