سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

فردی که در فضای مجازی به بهانه استخدام افراد در مراکز دولتی و خصوصی، اقدام به هک و برداشت از حساب‌های بانکی‌ می‌کرد، دستگیر شد.

هک حساب‌‌بانکی ازطریق سایت استخدام

سلامت نیوز: فردی که در فضای مجازی به بهانه استخدام افراد در مراکز دولتی و خصوصی، اقدام به هک و برداشت از حساب‌های بانکی‌ می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، چندی پیش ماموران پلیس فتا استان فارس با شکایت‌های مشابه مواجه شدند، شکایت‌هایی که نشان می‌داد افراد جویای کار در فضای مجازی با سایتی مواجه شده که با ثبت نام و پرداخت هزینه ناچیز، در لیست شرکت‌ها و ادارات نیازمند نیرو قرار می‌گیرند.

افراد بعد از ورود به درگاه بانک جهت پرداخت مبلغ مورد نظر، با پیام خطای ‌انجام تراکنش امکان پذیر نمی‌شود، مواجه می‌شدند و پس از مدتی حساب‌های این افراد تخلیه می‌شد.

‌به دنبال این شکایات، افسران پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کرده و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد درگاه بانکی که افراد جویای کار به آن انتقال داده می‌شوند یک درگاه بانک جعلی "فیشینگ" است و ‌تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را به گرداننده سایت منتقل می‌کند.

با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان، آنها موفق به رمزگشایی پرونده شدند و متهم بلافاصله شناسایی و توسط ماموران دستگیر شد.

سرهنگ ‌سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتا استان فارس ‌گفت: اینترنت سرشار از مزایا و فرصت‌ها است به شرط آنکه امنیت در آن برقرار شود و این امنیت را در وحله اول خود فرد می‌بایست با کسب آگاهی نسبت به فضای مجازی و نحوه استفاده از آن برای خود و خانواده خود تامین کند.

وی ادامه داد: در هنگام استفاده از درگاه‌های بانک در اینترنت به نکات زیر توجه کنند تا دیگر شاهد سوء استفاده برخی فرصت طلبان از این فضا نباشیم. کاربران به آدرس اینترنتی بانک مورد نظر دقت کنند و مطمئن شوند از حروف شبیه سازی شده استفاده نشده باشد. تمامی درگاه‌های بانک از پروتکل امنیتی SSL استفاده می‌کند‌ که با https در ابتدای آدرس سایت نشان داده می‌شود. با هر بارگیری مجدد یا refresh مکان اعداد در صفحه کلید مجازی باید تغییر کند.با کلیک کردن روی قفل امنیتی اطلاعات در مورد SSL سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha