چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 184875

مطالعات محققان نشان می دهد، چای سبز حاوی ترکیباتی است که قادر به بهبود توانایی شناختی در افراد مبتلا به سندرم داون است.

بهبود سندرم داون با چای سبز

سلامت نیوز: مطالعات محققان نشان می دهد، چای سبز حاوی ترکیباتی است که قادر به بهبود توانایی شناختی در افراد مبتلا به سندرم داون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این مطالعه که پس از یک سال کارآزمایی بالینی توسط محققان در بارسلونا صورت گرفته نشان می دهد یک ترکیب شیمیایی به نام اپیگالوکتشین گالات که در چای سبز وجود دارد، قادر به بهبود عملکرد شناختی است و نمرات آزمون مهارت های حافظه و رفتاری بیماران مبتلا به سندرم داون را افزایش می دهد و تاثیر مثبت آن تا شش ماه ماندگار است.


اسکن مغزی نشان می دهد که این ترکیب نحوه اتصال نورون ها (سلول های عصبی) به یکدیگر را تغییر می دهد.


به گزارش تلگراف،محقق این پروژه بر این باور است که نمی توان به این روش به چشم یک درمان نگریست؛ بلکه این راهکار کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سندرم داون را بهبود می بخشد.


سندرم داون یک بیماری ژنتیکی تقریبا شایع است و در آمریکا از هر 700 نوزاد متولد شده، یک نفر به آن مبتلاست. دراین بیماری یک کپی اضافه از کروموزم 21 در دوران جنینی بوجود می آید. پس از آن، این کروموزم اضافی در سلول ها تکثیر می شود و سبب مشکلاتی از قبیل ناهنجاری های رشدی، کوچک بودن اندازه دست و پا، عقب ماندگی ذهنی، سر با شکل نامناسب، دندان های کوچک، اثر انگشت غیرطبیعی، بینی پهن، گردن کوتاه، زبان بزرگ و انحراف چشم ها می شود.


متداول ترین روش برای تشخیص سندرم داون در جنین، غربالگری در سه ماه اول و دوم بارداری است.


نتایج این تحقیقات در نشریه The Lancet Neurology منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha