عضو هیئت علمی پژوهشکده صنعت و محیط زیست گفت: با تکثیر ، موجود در طبیعت، می‌توان به رفع آلودگی‌های نفتی پرداخت اما انجام این مهم به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

استفاده از باکتری‌های نفت خوار برای پاکسازی مناطق آلوده نفتی

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی پژوهشکده صنعت و محیط زیست گفت: با تکثیر باکتری‌های نفت خوار موجود در طبیعت، می‌توان به رفع آلودگی‌های نفتی پرداخت اما انجام این مهم به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

بیژن بمبی عضو هیئت علمی پژوهشکده صنعت و محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مقابله طبیعی با آلودگی‌های نفتی کشور اظهار داشت: در طبیعت باکتری‌هایی مشاهده شده که نفت خوار هستند و با تغذیه از نفت انرژی گرفته و تکثیر می‌شوند، این موجودات آلودگی‌های نفتی را به شکلی پاک به موادی غیر سمی تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده از باکتری‌های نفت خوار برای مقابله با آلودگی‌های نفتی مکان‌های استخراج نفت برای جزیره خارک به شکل پایلوت (آزمایشی) انجام شده که موفقیت آمیز بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده صنعت و محیط زیست تصریح کرد: واحد اچ اس ای خاک شرکت فلات قاره، نتیجه مقابله با آلودگی نفتی را به وسیله این باکتری‌ها تایید کرده است.

بمبی با بیان اینکه تمام مناطق فلات قاره از جمله لاوان،  قشم به دلیل وجود ترمینال و چاه‌های استخراج نفت با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: به دلیل مشکل کمبود بودجه و تامین منابع هم اکنون پاکسازی مناطق از آلودگی‌های نفتی متوقف شده و ادامه کار منوط به تامین اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha