چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 184919

دانشمندان دانشگاه شمال غربی اهل «اوانستون» آمریکا، معتقدند کودکانی که کمی دیرتر و حدود هفته 41 بارداری متولد می‌شوند، نسبت به نوزادانی که به طور معمول در هفته‌های 39 یا 40 حاملگی به دنیا می‌آیند، در دوران ابتدایی و راهنمایی نمرات بالاتری به دست می‌آورند و عملکرد بهتری دارند.

دیر به دنیا آمده‌ها درس‌خوان‌ترند

سلامت نیوز: دانشمندان دانشگاه شمال غربی اهل «اوانستون» آمریکا، معتقدند کودکانی که کمی دیرتر و حدود هفته 41 بارداری متولد می‌شوند، نسبت به نوزادانی که به طور معمول در هفته‌های 39 یا 40 حاملگی به دنیا می‌آیند، در دوران ابتدایی و راهنمایی نمرات بالاتری به دست می‌آورند و عملکرد بهتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، البته این در حالی است که تولد دیرهنگام نوزاد می‌تواند خطر مشکلات مادرزادی را افزایش دهد. در واقع، دیرتر به دنیا آمدن نوزادان، نه‌تنها خطر مشکلات سلامت را در آنها در سنین مدرسه بالا می‌برد، بلکه میزان عملکردهای شناختی را نیز تقویت می‌کند.

محققان بیش از 320 هزار کودک که زود به دنیا آمدند، حدود 720 هزار کودک متولدشده در زمان مناسب و 120 هزار نوزاد که دیر به دنیا آمده بودند را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند نوزادانی که دیرتر متولد شده‌اند با ناتوانی‌های جسمی بیشتری مواجه می‌شوند و نیز نمرات به مراتب بالاتری از سایر همکلاسی‌های خود می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha