آتشی که صبح دیروز به دامن طبیعت زیبای منطقه پاسارگاد در تنگه‌بلاغی یا تنگه‌خرسی افتاده است، طی 24 ساعت گذشته با کمک باد بخش زیادی از گیاهان این منطقه خصوصا درختان و درختچه‌ها را خاکستر کرده است.

آتش همچنان دامنگیر طبیعت پاسارگاد/ همراهی مردم فارس برای اطفاء حریق

سلامت نیوز: آتشی که صبح دیروز به دامن طبیعت زیبای منطقه پاسارگاد در تنگه‌بلاغی یا تنگه‌خرسی افتاده است، طی 24 ساعت گذشته با کمک باد بخش زیادی از گیاهان این منطقه خصوصا درختان و درختچه‌ها را خاکستر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، از عصر چهارشنبه و بعد از اعلام خبر وقوع آتش‌سوزی توسط خبرگزاری ایسنا و انعکاس درخواست کمک فرماندار پاسارگاد، گروه‌های مردمی برای کمک به سمت این منطقه حرکت کرده‌اند.

براساس این گزارش، علی‌رغم حضور گسترده مردم، به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، نبود سیستم‌های اطفاء حریق پیشرفته و نیروهای تعلیم دیده، اطفاء آتش ممکن نشده است.

این درحالی است که علاقه مندان و دوست‌داران محیط زیست با تشکیل گروه‌های متعدد مجازی، به اطلاع‌رسانی در مورد بروز این مشکل ادامه داده و زمینه حضور نیروهای مردمی بیشتری را فراهم کرده‌اند.

تعدادی از دارندگان خودروهای آفرود هم به منطقه عزیمت کرده‌اند که با توجه به صعب‌العبور بودن این منطقه، برای انتقال نیروهای مردمی و یخ به منطقه کمک کنند.

فرماندار پاسارگاد با تایید حضور گسترده مردمی برای کمک به نیروهای امداد رسان در این منطقه از اعلام درخواست کمک ملی برای مهار آتش سوزی جنگلهای تنگ بلاغی پاسارگاد خبر داد.

طاهر ایزدی پنجشنبه 19 خرداد به خبرنگاران گفته است که علی‌رغم تلاش‌های فراوان، هنوز موفق به مهار آتش نشده‌ایم. اگرچه درخواست کمک در سطح ملی مطرح شده است.

اکنون با گذشت 24 ساعت از وقوع آتش‌سوزی در پاسارگاد، بیش از 50 موتورسوار و تعداد زیادی از مردم شهرستان‌های مختلف شیراز، مرودشت، پاسارگاد و سعادت‌شهر، برای کمک به مهار آتش به این منطقه عزیمت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha