پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 185011

همه ما در طول ماه‌های گرم سال بیشتر عرق می‌کنیم، اما پیک‌نیک‌ها و مهمانی‌های تابستانی با آن غذاهای چرب و شیرین، می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند.

غذاهای تابستانی برای لاغری

سلامت نیوز: همه ما در طول ماه‌های گرم سال بیشتر عرق می‌کنیم، اما پیک‌نیک‌ها و مهمانی‌های تابستانی با آن غذاهای چرب و شیرین، می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، همه ما در طول ماه‌های گرم سال بیشتر عرق می‌کنیم، اما پیک‌نیک‌ها و مهمانی‌های تابستانی با آن غذاهای چرب و شیرین، می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند. به همین دلیل خیلی مهم است که در طول فصل تابستان از غذاهایی استفاده کنید که شما را سیر می‌کنند، اما نقش موثری در کاهش وزن دارند.

گوجه‌فرنگی، یکی از همین مواد غذایی است. این گیاه قرمز و جذاب، منبع غنی‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود، در حالی که می‌تواند شما را لاغر نگه دارد. گوجه‌فرنگی، غنی‌ترین منبع از نوعی آنتی‌اکسیدان مهم و قدرتمند به‌نام لیکوپن است که می‌تواند التهاب را در سطح بدن کاهش دهد و سطح هورمون لپتین را هم کنترل کند. لپتین، همان هورمون تنظیم‌کننده اشتها است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی واقعا کم‌کالری است (۲۲ کالری در هر گوجه‌فرنگی)، اما ویتامین C زیادی دارد. ویتامین C نیز نوعی آنتی‌اکسیدان است که سوزاندن چربی‌ها را خصوصا در حین ورزش کردن بیشتر می‌کند.

میگو، گزینه دیگری است که حتما باید در تابستان از آن استفاده کنید. هر ۸۵ گرم از این غذای دریایی حاوی ۱۰۱ کالری است، در حالی که فقط یک گرم چربی دارد و ۱۹ گرم پروتئین برای بدن فراهم می‌سازد. البته به همین دلیل است که زود باعث سیری می‌شود. میگو به‌عنوان مبنع خوبی از سلنیوم و ویتامین‌های B شناخته می‌شود که انرژی را افزایش می‌دهد. البته نباید میگو را سرخ‌شده یا همراه با روغن بخورید، بلکه باید از آن به‌صورت گریل‌شده یا کبابی استفاده کنید.
منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha