فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور از اطفا ۹۰ درصد حریق جنگل‌های پاسارگاد خبر داد.

۹۰ درصد حریق جنگل‌های پاسارگاد اطفا شد/ استقرار هلی‌کوپترهای وزارت دفاع در منطقه

سلامت نیوز: فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور از اطفا ۹۰ درصد حریق جنگل‌های پاسارگاد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سرهنگ قاسم  سبزعلی  در ارتباط با آخرین وضعیت حریق در جنگل‌های پاسارگاد، گفت: هم اکنون ۴ فرورند هلی کوپتر وزارت دفاع به اضافه نیروهای ما در محل حضور دارند و ۹۰ درصد حریق نیز اطفا شده است.

وی در ارتباط با مشکلات پیش آمده برای استفاده از هلی‌کوپترهای هلال احمر اظهار کرد: ما برای استفاده از هلی‌کوپترهای هلال‌احمر با مشکلی روبرو نبودیم، اما این هلی‌کوپترها می‌توانند؛ تنها ساعات محدودی پرواز کنند، در غیر این صورت با خطر مواجه خواهند شد و این در حالی است که هلی‌کوپترهای هلال‌احمر حتی بیش از ساعات مجاز نیز برای اطفا حریق تلاش کردند.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور در مورد اینکه چرا از تهران نیرو به منطقه اعزام نشده است، افزود: انجام این اقدام منطقی نیست، زیرا استان فارس خود استان بزرگی است و به تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاه‌های آتش خاموش کن نیز مجهز است.

سبزعلی در مورد وسعت منطقه خسارت‌دیده، گفت: اینکه گفته می‌شود؛ ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ هکتار آسیب‌دیده کذب است، زیرا کل آن منطقه این مقدار وسعت ندارد، اما به‌زودی آمار دقیق را اعلام می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در ارتباط با علت حریق اظهار کرد: عامل حریق همانند بیشتر حریق‌ها در کشور انسانی و سهوی است، احتمالا یک شکارچی یا دامدار آتشی روشن کرده و به علت ارتفاع بلند پوشش علفی که گاهی به ۵۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد و با توجه به خشکی هوا آتش گسترش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha