احد وظیفه گفت:پیش‌بینی می‌شود امروز بعدازظهر شرایط برای وقوع گردوغبار در جنوب غرب کشور مهیا شود.

دمای 48 درجه میهمان راسک/گردو غبار فردا هم رفتنی نیست

سلامت نیوز: وظیفه گفت:پیش‌بینی می‌شود امروز بعدازظهر شرایط برای وقوع گردوغبار در جنوب غرب کشور مهیا شود.



به گزارش  میزان به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی گفت: وی افزود: طی امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، در غرب سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود که فردا این شرایط در شرق سواحل خزر نیز روی خواهد داد. همچنین امروز در برخی نقاط شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق و فردا در شمال غرب و شمال شرق رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط باد و گردوخاک پیش بین می شود.

این مسئول با اشاره به پیش بینی پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا برای نیمه غربی و بخش هایی از مرکز کشور طی امروز تصریح کرد:  اوایل وقت امروز شرایط گرد و غبار برای مناطق مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، جنوب غرب کشور رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، در بعدازظهر امروز نیز وزش بادهای نسبتاً شدید در نیمه شرقی کشور در برخی مناطق باعث تولید گردوخاک خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه تصاویر دریافتی از ماهواره گرد و غبار را در شمال غرب عراق نشان می‌دهد که با حرکت آن به سمت شرق، پیش‌بینی می‌شود امروز  بعدازظهر شرایط برای وقوع گردوغبار در جنوب غرب کشور مهیا شود.

گفتنی است امروز در گرمترین ساعت، بستک در استان هرمزگان به 47 درجه  بالای صفر و راسک در استان سیستان و بلوچستان  به 48 درجه می‌رسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha