معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی دلایل ارائه پیشنهاد 14 درصد افزایش مستمری از سوی سازمان تامین‌اجتماعی را اعلام کرد.

سلامت نیوز:معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی دلایل ارائه پیشنهاد 14 درصد افزایش مستمری از سوی سازمان تامین‌اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، مبنای افزایش مستمری در سازمان تامین اجتماعی در مورد کسانی که حداقل مستمری دریافت می‌کنند، ماده 111 قانون تامین اجتماعی است که مقرر کرده است مستمری پرداختی از حداقل دستمزد مصوب شورای‌ عالی کار کمتر نباشد با توجه به افزایش تمام سطوح مزدی به میزان 14 درصد و با عنایت به اینکه 65 درصد مستمری‌بگیران سازمان حداقل مستمری دریافت می‌‌کنند، پیشنهاد ارائه شده برمبنای افزایش 14 درصد است.

همچنین براساس محاسبات بیمه‌ای و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین‌اجتماعی، بهره‌مندی افراد مشترک صندوق باید برحسب میزان مشارکت و آورده زمان اشتغال باشد، لذا افزایش مستمری افرادی که در زمان اشتغال حق بیمه بیشتری پرداخت کرده‌اند باید معادل یا بیشتر از افرادی باشد که مشارکت کمتری در پرداخت حق بیمه داشته‌اند و غیر از این نوعی تبعیض ناروا و مغایر قانون مذکور خواهد بود.

در ادامه این پیشنهاد‌ها به استناد ماده 96 قانون تامین اجتماعی مستمری سالیانه مستمری‌بگیران باید با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش یابد با توجه به اینکه مبنای تعیین افزایش هزینه زندگی نرخ تورم است. بر این اساس تمام تصمیمات گرفته‌شده در مورد افزایش حقوق کارکنان، کارگران و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری دریافت‌کننده بیش از 15.000.000 ریال نیز با در نظر گرفتن این نرخ تعیین شده است.

همچنین به استناد مواد 29 و 225 قانون برنامه پنجم توسعه تصمیمات دولت که دارای بار مالی برای صندوق‌هاست باید در چارچوب بودجه و یا بار مالی آن برای صندوق‌های بازنشستگی در بودجه سالیانه صندوق ذی‌ربط پیش‌بینی شده باشد، بنابراین تعیین درصد افزایش مستمری فراتر از منابع قابل حصول و بودجه سازمان که به تصویب هیات امنا رسیده مغایر این مواد خواهد بود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha