معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان اینكه 29 هزار دوز واكسن آنفلوانزای نوع A تا هفته آینده به دانشگاه واگذار می شود، گفت: این تعداد واكسن آنفلوانزای نوع A نیز در شرایط كنونی تحت نظارت اداره كل آزمایشگاه‌ها، در دست بررسی است.

دكتر محمود بیگلر در ادامه با بیان اینكه كارشناسان مشغول بررسی موارد جانبی و اثرات و میزان ضعیف شدن این ویروس در واكسن آنفلوانزای نوع A هستند؛ افزود: آنان به محض تایید، این واكسن را در اختیار مراكز بهداشتی و درمانی وابسته دانشگاه علوم پزشكی ایران، قرار می دهند.

دكتر بیگلر یادآور شد: توزیع و تزریق واكسن آنفلوانزای نوع A تنها به بیماران شناخته شده سرطانی كه تحت شیمی درمانی هستند و دارو دریافت می كنند و افراد بالای 65 سال و در مجموع گروه‌های پرخطر، صورت می گیرد.

وی در ارتباط با زمان اثربخشی این واكسن نیز گفت: میزان ایمنی این واكسن پس از دو هفته در بیماران و گروه‌های پر خطر نمایان شده اما نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای ماندگاری آن تعیین كرد.

به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه، این واكسن تا هنگامی كه ویروس آنفلوانزا تغییر ژن نداده باشد و حداكثر تا یكسال، مقاومت بدن را حفظ خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha